Френският рекламен гигант Publicis Group, който е една от компаниите в голямата четворка на рекламния бизнес в световен мащаб, заедно с Interpublic, Omnicom и WPP, обяви, че придобива американската агенция за интерактивен маркетинг Rosetta. Сделката е на стойност 525 млн. щ. долара, платими веднага и допълнителни плащания, при определени условия.
Френската компания вече дмонстрира интереса си към пазара на онлайн рекламни услуги, който е нарастнал с 15% през миналата година. Целта на Publicis е да увеличи приходите си от дигитална реклама от 28% от общите си продажби, до 35% през следващите три години.
Затова не е чудно, че след като закупи Razorfish през 2009 г., сега Publicis успя да се пребори и за собствеността върху Rosetta (конкуренти за апетитната хапка бяха всички останали играчи от голямата четворка).
Базираната в Принстън агенция е втората по големина в сегмента на дигиталната реклама в САЩ през 2010 г., според aвторитетното списание Advertising Age, а очакванията са тя да генерира приходи в размер на 250 милиона щ. долара през тази година. Сред клиентите на закупената компания са имена, като Blue Cross Blue Shield, Hewlett-Packard, Johnson & Johnson, Research In Motion и T-Mobile.