Приложение, с което може да се провери бързо и лесно какви добавки има в храната, която купуваме, победи на финала на конкурса LG Lifestyle Apps. Той стартира преди два месеца и предизвика разработчиците на приложения за платформата Android в България да премерят възможностите си, създавайки апликации на български език.
Разработчикът Любозар Димитров спечели големия финал на конкурса, който се проведе в централния офис на LG Electronics България. Разработеното от него приложение „Е-тикет“ позволява с няколко клика да се разбере повече за състава на любимите ни храни и напитки и какво означават съкращенията по етикетите им. Той успя да убеди журито в предимствата на приложението си чрез лична презентация и си тръгна с голямата награда – първия в света смартфон с двуядрен процесор LG Optimus 2X и 2000 лв.
На втора позиция се класира Венцислав Младенов с приложението „Манджа“, което обединава на едно място стотици рецепти и съвети за приготвянето им в съчетание с любопитни допълнителни функции и възможности за споделяне. Той също спечели смартфон LG Optimus 2X, a стилният и компактен LG Optimus Me беше наградата за класиралия се на трета позиция Галин Станев. Неговото приложение „ОБИКОЛИ СВЕТА за 15 минути“ е интерактивна игра с въпроси и отговори за читателите на сп. National Geographic България.
„При създаването на конкурса LG Lifestyle Apps водеща за нас бе идеята да вдъхновим и стимулираме българските разработчици да развиват повече приложения на български език в Android Market. Радваме се, че в това първо за България състезание за лайфстайл приложения повечето от участниците успяха да пренесат любимите си теми и интереси на дисплея на мобилния телефон”, каза Димитър Вълев, мениджър „Мобилни комуникации“ в LG Electronics България.
Тежката задача да определи най-добрите беше поверена на жури в състав: Велина Димитрова – мениджър онлайн проекти в Санома Блясък България, Деян Дянков – главен редактор на PixelMedia.bg, Момчил Карабулев – главен редактор на Mobilebulgaria.com, Антон Белев – блогър и редактор на Hardwarebg.com, Mobility.bg, Computer Bild Bulgaria, както и Димитър Вълев – мениджър „Мобилни комуникации“ в LG Electronics България. След оспорвано заседаване и гласуване журито избра победителите.
LG Lifestyle Apps стартира на 12 май и в него можеха да се включат всички желаещи, които са пълнолетни и притежават необходимите умения. Задачата им беше да създадат приложение, свързано с аудиторията на изданията или уеб сайтовете на медийния партньор Санома Блясък България.