Онлайн магазинът за мобилни приложения Android Market на Google е генерирал от своето създаване до днес едва 7% от приходите на своя основен конкурент – App Store на Apple, става ясно от изследване на Appleinsider.
Данните засилват усещането, че докато платформата Android се налага като най-широко разпространената в света, то iOS на Apple се фокусира върху по-печеливши клиенти и съответно, предлага по-успешен бизнес модел както на ябълковата компания, така и на независимите разработчици, пускащи приложения за тази мобилна операционна система.
От момента на създаването си до днес, Android Market е генерирал около 330 млн. щ. долара, като до сега едва 1.3% от приложенията в него са платени. Общият брой на свалените от магазина приложения вече е 6.75 милиарда, от които броят на платените е около 90 милиона. Apple от своя страна е генерирал приходи на стойност 4.9 млрд. щ. долара от своя онлайн магазин за мобилен софтуер, а делът на платените програми в него е 14 процента.