Правителството одобри в края на миналия месец промени в Наредбата за дейността на доставчиците на удостоверителни услуги, реда за нейното прекратяване и за изискванията при предоставяне на удостоверителни услуги. Те са наложени от влезлите в сила изменения и допълнения в Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП).

Наредбата улеснява дейността на фирмите, които издават електронни подписи, тъй като отпадат някои ограничения като регистрационния режим на доставчиците на удостоверителни услуги. Въведени са изискванията към удостоверенията за период на валидност, формат и правилата за тяхното издаване, както и редът за водене на електронен регистър на издадените удостоверения за време.

Останалите промени в Наредбата следват логиката на Закона и се отнасят до описание на дейностите, които следва да се изпълняват от различни лица-служители на доставчика, отпадане на задължението за изпитвания на използваните системи за сигурност на всеки три години (тъй като производителите издават сертификати с определен срок на валидност), повишаване на изискванията за ниво на сигурност и др.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *