До края на 2010 – началото на 2011 г. се очаква да има модерен вариант на електронния регистър на е-адресите на юридическите лица, които не желаят да получават непоискани търговски съобщения. В момента се реализира голям ИТ проект, финансиран по оперативна програма „Административен капацитет”, чиято цел е изграждане на единна интегрирана информационна система за нуждите на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Съставна част от тази система ще бъде съвременна версия на Регистъра, с възможности за автоматизирана онлайн проверка на голям брой електронни адреси. Проектът ще приключи в началото на следващата година.
Добрата вест за бизнеса и най-вече за компаниите, занимаващи се с директен маркетинг, съобщи Александър Масларски, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), стартира онлайн дискусията „Законовите доспехи на е-mail маркетинга“. “Директният маркетинг е предпочитаният начин за популяризиране на даден продукт от бизнеса и е един изключително ефективен маркетинг, с действителна себестойност и директен достъп до контрагентите”, отбеляза той. Уебинарът бе организиран от ICT Mediа на 01.06.2010 на адрес http://chat.idg.bg. Останалите официални гости, участващи във виртуалната среща, бяха д-р Георги Димитров, адвокат и председател на Фондация “Право и Интернет”, Асен Ненов, мениджър в асоциация “Активни потребители”, Бисер Иванов, член на УС на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) и Йордан Кумчев, председател на Българската асоциация за директен маркетинг (БАДМ).