Продажбите на малки фирми в САЩ леко са се повишили през първото тримесечие на тази година, сочат данните на BizBuySell.com, онлайн платформа за купуване и продаване на малък бизнес, става ясно от публикация на Емили Малтби в The Wall Street Journal.
Транзакциите по приключените бизнеси за продажба са се увеличили с 2 % до 1,172 спрямо 1,149 през първото тримесечие на 2010 г. и 1,146 през същия период на 2009 г. Настоящата цифра е все още с 35% под нивото на транзакциите – 1,796, приключени в началото на 2008 г.
Майк Ханделсман, генерален мениджър в BizBuySell.com, отдава ръста на транзакциите на по-добрите финансови условия.
„Тъй като пазарът не се възстановява толкова бързо, то нашите очаквания са за слаб към уморен ръст през 2011 г.,” подчерта Ханделсман.
Средната цена за една сделка се е повишила с около 3% през 2010 г., спрямо година по- рано, когато е билa $155,000. Сумата остава относително непроменлива през последните три месеца, разочаровайки бизнесмените, които се надяват да продадат малките си фирми на по- висока цена. За сравнение през първото тримесечие на 2008 г., средната цена по сделка на продажба на малък бизнес е в размер от $200,000.