НЕ ПРОПУСКАЙ
10 апр. 2025, чт

Потребителите все повече използват мобилните плащания за ежедневни покупки

По време на Mobile World Congress MasterCard обяви резултатите от третото си годишно изследване за мобилните плащания Mobile Payments Study, реализирано в партньорство с Prime Research.  Според изследването потребителите се интересуват повече от новите възможности за плащане, които предлагат мобилните устройства, отколкото от сигурността на мобилните плащания. 

Проучването проследява 19.1 милиона публикации в световен мащаб, споделени в Twitter, Facebook, Instagram, форуми, Weibo (CN), Google+ и YouTube през цялата 2014 г. Резултатите от проучването не само показват забележителен ръст в обема на разговори (през 2012 г. са били проследени 85 000 постове в социалните мрежи по темата), но и промяна в тона и фокуса на обществена дискусия.

Разговорите с позитивен тон нарастват

Като цяло разговорите с позитивен тон относно мобилните плащания продължават да нарастват. През 2014 г. 94% от дискусиите в социалните мрежи в световен мащаб бяха позитивни, в сравнение със 77% през 2013 година и 70% през 2012 година.

Дискусиите с позитивен тон се фокусират основно около иновациите и търговските обекти, които приемат разплащания с карти и парични трансакции.

Безопасността и Сигурността са сред темите, които генерират най-положителни коментари

Общо 91% от дискусиите за безопасност и сигурност през 2014 г. са били позитивни в сравнение с 20% през 2012 г. През 2012 г. безопасността и сигурността са били най-негативните, обсъждани теми в изследването.

През 2014 г. дискусиите на потребителите се фокусират повече върху използването на решения за сигурност, отколкото върху притеснения относно липсата на такива, както е било през 2012 и 2013 г.

Токанизация и биометричните данни са също сред основните обсъждани теми през 2014 г. 

Фокус върху ползите от мобилните плащания 

Въпреки че дискусиите относно сигурността са били сред най-положителните в проучването, обемът им е бил относително малък.

Разговорите относно дигиталните иновации и предимствата на мобилните технологии и свързаните устройства представляват най-голям обем от дискусиите в социалните мрежи през 2014 г. (71%).

Удобство е най-положителният аспект на мобилни плащания (94% от разговорите по темата са позитивни). Потребителите споделят предимно опита си с покупки, направени с мобилни устройства, както и мнения за това, че биха могли да използват мобилните технологии и за ежедневни покупки. 

Заедно с удобството, често дискутирани теми по отношение на иновациите са и допълнителни възнаграждения и стимули, като купони, програми за лоялност (24% от заинтересованите страни).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *