При все по-честата употреба на мобилни устройства и сваляне на нови приложения, съвсем естествено е, че вижданията и очакванията на потребителите относно интернет се променят. Но по-изненадващ – и в крайна сметка по-важен, е фактът, че основните ни виждания за физическия свят също се променят. Доклад на Ericsson ConsumerLab показва, че прекарвайки повече време пред екрана, потребителите очакват и другите физически предмети да бъдат интерактивни и „свързани“ с мрежата.
„Анализирайки разширената употреба на мобилни устройства и услуги и наблюдавайки как младите поколения преминават от пасивни към интерактивни екрани, ние отворихме очите си“, каза Михаел Бьорн, Ръководител на проучването в Ericsson ConsumerLab. „Когато времето, прекарвано пред екрана, превишава времето, отделено за другите активности през деня, включително за работа, потребителите като че ли очакват светът да реагира по същия начин, като техните мобилни устройства“, допълва той.
Досега дигиталната среда бе проектирана така, че да отразява реалния свят, за да е по-лесно да я разберем. Но потребителите стават все по-малко зависими към неща от физическия свят, като настолни компютри, файлове, папки, кошчета и телефонни линии. Докладът прогнозира растящи очаквания към физическия свят – да бъде толкова интерактивен, колкото са екраните. Според доклада предметите трябва да могат да реагират на докосване и да работят с информация.