Ново изследване на IBM сред над 30 000 потребители в глобален мащаб, изнесено на годишната конференция на Националната търговска федерация (National Retail Federation), разкрива, че потребителите са склонни да споделят с търговците информация за себе си най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна.
Процентът на потребители, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. 32% от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения. За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират Big Data and analytics стратегия, така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите”.
Проучването на IBM показва кои са 5-те най-важни потребности на потребителите, касаещи пазаруването при наличието на пълна гама от търговски канали (пазаруване онлайн, през телефон и в търговски вериги: унифициране на цените във всички търговски канали, възможност за поръчване на стоки извън наличност и директна доставка по домовете, опция за проследяване на статуса на поръчката, наситеност на продуктовия асортимент по веригата, възможност да се връщат стоки, закупени онлайн във физическите магазини.
Според проучването потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от проучваните потребители изостават в тази класация – те не използват технологии, за да пазаруват. 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко – от проучване до поръчване на стоки.
Станислав Милев,
редактор Технологии