Подходящо ли е началото на 2023 г. за стартиране на онлайн бизнес? Ето пет причини, защо отговорът е “да”

Началото на годината често е повод за започване на нови начинания и мнозина използват този период, за да обмислят стартирането на проекти, дейности и дори на бизнес. Същевременно настоящият момент се отличава с висока степен на несигурност, свързана с инфлация, волатилност в цените на енергийните носители, както и геополитическо напрежение. Затова и е логично хората, планиращи стартирането на нов бизнес, да си задават въпроса: “Не е ли прекалено рисково да започна точно сега?”

Любопитно е, че същия въпрос са си задавали и повечето начинаещи предприемачи в миналото, независимо от политическата и икономическа обстановка. Просто защото светът никога не е бил особено спокойно място, а стартиращият ново бизнес начинание обикновено е склонен да оценява по-внимателно и предпазливо ситуацията.

“Един много добър начин да започнем бизнес с минимален риск и без голяма първоначална инвестиция, е именно като стартираме онлайн проект. Интернет пространството предлага множество платформи и инструменти, които улесняват всички аспекти от започването на нови начинания – изработката на уебсайт, маркетинга, продажбите, комуникацията с клиентите и т.н. Затова, ако сте сред ентусиастите, които все пак искат да стартират в настоящия момент, най-добре е да се насочите към дейност в дигиталното пространство” – споделя  Цветелина Георгиева, маркетинг мениджър в българската хостинг компания СуперХостинг.БГ. Тя изброява и пет ключови причини защо в момента интернет е по-добра опция за започване на бизнес.

Минимален риск

Въпреки множеството глобални и локални проблеми, стартирането на онлайн бизнес крие по-малко рискове, защото обикновено изисква много по-малък първоначален капитал. Така например, ако създадем онлайн магазин, вместо физически, ще имаме значително по-малко разходи за наем на помещение, режийни, маркетинг и др. Това разширява кръга от потенциалните предприемачи и позволява на хора, които не биха инвестирали във физически търговски обект, да започнат дейност в интернет и в последствие да я развият и разширят, включително и в офлайн пространството.

Множество безплатни или ценово достъпни платформи

Създаването на онлайн магазин или друг уебсайт може да бъде много по-лесно, благодарение на безплатни и лесни за употреба инструменти като WordPress или много достъпни ценово SaaS (Software as a Service) платформи като Сайт билдър и Shopiko. Този подход не само спестява първоначалните разходи, а и намалява последващите инвестиции в маркетинг и други важни дейности.

Платформата Shopiko например позволява създаването на пълноценен, функционален и добре изглеждащ онлайн магазин, като вместо първоначална инвестиция клиентът заплаща само малък месечен наем. Тя разполага с интуитивен и много лесен за работа административен панел и включва всичко, необходимо за стартирането на онлайн бизнес – хостинг, безплатен SSL сертификат, разнообразие от модерни темплейти, модули за доставка с най-популярните куриерски услуги, интеграции за разплащане с дебитни и кредитни карти, виртуални POS терминали, различни маркетинг инструменти, 24/7 поддръжка и др.

Друг пример е SaaS платформата Сайт билдър, подходяща за изграждането на малки фирмени сайтове, дори и от хора без технически познания. Всяко действие се извършва с помощта на удобен drag & drop редактор и услугата отново включва всичко необходимо за създаване на красив, функционален и надежден уебсайт.

По-голяма сцена за развитие

Развивайки бранда си онлайн, стартиращият предприемач има много по-голяма сцена за развитие, тъй като неговата дейност е видима не просто от съседните улички, а от всяка точка на света с интернет достъп. Той може много по-лесно да промени комуникационната си стратегия, съобразявайки се с пазарните флуктуации или с променящите се потребителски нагласи. Онлайн възможностите за тестване на нови продукти и маркетинг модели са много повече, по-малко рискови и осигуряват гъвкавост и скалируемост.

По-лесна международна експанзия

За един офлайн търговец е почти невъзможно да стартира с мисълта за излизане на чуждестранни пазари. В интернет обаче мнозина започват да продават в чужбина още със старта на дейността си. Глобалната мрежа може лесно да направи даден стартиращ бизнес популярен извън пределите на страната. Социалните мрежи и останалите онлайн инструменти позволяват таргетиране на всякаква аудитория, без значение къде се намира и на какъв език говори.

Лесна поддръжка

В интернет пространството можем да получим ценна поддръжка както от хостинг компанията и останалите ни партньори, така и от множеството достъпни материали, информация във форуми и други уебсайтове, включително и от напълно непознати хора. Мнозина са съгласни да ни помогнат за решаването на възникналите проблеми, защото някой някога е помогнал и на тях, когато не са знаели какво правят. Тази култура на споделяне е много по-характерна за интернет пространството, отколкото за бизнеса във физическия свят.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *