НЕ ПРОПУСКАЙ
15 май 2025, чт

Подготви спирачките за зимата

За съжаление голям процент от днешните шофьори без значение дали са опитни или начинаещи са склонни да приемат спирачната система за даденост. В зависимост от конкретната ситуация в която се намират, те натискат спокойно педала и всичко работи винаги безотказно.

За да се осъществи този правдоподобен факт обаче в системата едновременно работят изключително много компоненти.  Повечето хора не знаят нищо относно тях и следователно поради това ги пренебрегват. Без правилното функциониране на поне една част, целият процес е изправен пред провал.

А когато това се случи последствията могат да бъдат повече от катастрофални. Ето защо днес сме тук, за да ви представим не само как работи самата системата, но и как да я поддържате в най-тежкият сезон от годината, който е именно зимата.

 

Функционалност и видове спирачки

Целостта на частта се основава върху правилното функциониране на спирачният цилиндър. Когато задействате автомобилните спирачки, вие също така активирате и него, който от своя страна увеличава силата. Цилиндъра е пълен със спирачна течност, която преминава към другите компоненти чрез маркучи.

Спирачните тръбопроводи (маркучите) са също пълни с течност и също свързват цилиндъра със задните спирачки. Това всъщност представлява мярка за безопасност в случай, че настъпи повреда. Течността притиска буталата и принуждава накладките да влязат в контакт с ротора. Съответно по този начин вашето превозно средство се забавя или спира.

В зависимост от вида на вашият автомобил, вие можете да бъдете снабдени с два типа спирачки – дискови и барабани. Те са разполагат по двойки отпред и отзад, като по принцип дисковите са тези, разполагащи се в предния край, докато при спортните коли е възможно да ги срещнете и в задния край.

 

Барабанни

Спирачните челюсти, които биват първични и вторични са основният комплект елементи на барабанната спирачка. Старомодната система е изградена от малък кръгъл барабан, откъдето идва и нейното наименования. При спиране челюстите притискат нейните страни, генерирайки триене и топлина.

Като цяло авточастите за този вид са много по-достъпни, но за сметка на това те не са чак толкова надеждни при разсейването на топлината  и в мокрите условия. Водата може лесно да навлезе във вътрешността и да причини корозия, а това ще въздейства пряко на възможността ви за спиране.

 барабанни спирачки

 

Дискови

За разлика от челюстите, дисковите спирачки разчитат на накладки и спирачен апарат. Системата разполага с плосък ротор, който за щастие не събира вода, което от своя страна прави механизма ефективен при влажно време. Също така това води до по-малко избледняване и по-добро представяне.

Иновативната резервна част е силно предпочитана, защото шанса да блокира е малък. Това се дължи на нейното свободно и основно функциониране. То не се състои от редица малки движения, така че повредите са малко вероятни.

 дискови спирачки


Разпознаване на застрашаващите проблеми

Най-голяма роля в ефективността на вашите спирачки играе вашата употреба. Тежкият крак, който многократно ги натиска може драстично да намали техният живот, тъй като се поставя твърде много топлина върху роторите и накладките.

Основният индикатор, който в никакъв случай не трябва да пренебрегвате е вашето вътрешно чувство относно превозното средство. Ако забележите вибрация, отнемаща от силата на способността на колата да спре или силен шум  при забавяне, то непременно посетете най-близкият до вас сервиз.

Често единствено ще трябва да замените накладките, но понякога се случват и усложнения, които не бива да бъдат пропускани. Конкретната част е обикновено проектирана да издава забележителен звук, когато е износена, така че не се притеснявайте излишно при появата му. Въпреки това обаче посещението в сервиза все още остава задължително.


Как да се подготвим за зимата ?

Зимните условия взимат своето влияние не само върху вашата температура, но и върху повечето зони на личното ви возило. Това може да варира от проблеми настъпващи по охладителната система и боята до най-потърпевшите, които са спирачните апарати.

Ниските температури в комбинация с излишната влага пряко затруднят тяхната правилна експлоатация. Именно поради това не е изключена възможността да се наложи да ги смените по-рано от предвиденото.

Основните причините поради, които изпитвате неизправности са следните няколко : минусовите температури, заклещени механизми, повредени маркучи, корозия.

подготовка за зимата


Веднъж щом пътищата станат мокри и хлъзгави вие започвате да използвате спирачния педал много по-често, отколкото при нормални условия на шофиране. Прекомерната употреба довежда до нагряване, което води до скъсяване на техният живот. Единственото решение е да коригирате вашият стил на управление, за да избегнете повреди.

Друго сериозно притеснение е относно ръждата. Тя е едни от най-големите причините за износването на външните компоненти не само през зимата, но и през цялата година. Спирачките са изложени на корозия, тъй като са изградени от стомана и алуминий.

 

Реално погледнато ако не спрете да шофирате напълно през зимата, няма как да се спасите. Разбира се това е абсурдно, но имайте в предвид, че малки количества ръжда не представляват тревога, стига да се придържате към редовно почистване. Солта от пътната обстановка трябва да бъде почиствана, за да не предизвика по-задълбочено корозиране.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *