Под 10% от бизнесите по света стартират заради печалбата

По-малко от 10% от предприемачите започват бизнеса си с цел печалба, останалите – за да реализират идеите си. Това разкри главният редактор на сп. Inc Ерик Шуренбърг по време на конференцията CEED Global 2016 в четвъртък. Събитието, с което бе отбелязана и 10-годишнината на глобалната мрежа на CEED, събра над 350 предприемачи, инвеститори и бизнес консултанти от 14 държави от цял свят.

Смелост, фокус и упоритост – това са трите важни качества на характера, които описват най-добре съвременния предприемач, каза Ерик Шуренбърг, цитирайки данни от “Inc. 500”, традиционната годишна класация на неговото издание. В своята лекция дългогодишният бизнес журналист обясни, че 90% от най-бързо развиващите се компании в света се управляват от мъже.

“Съвременният предприемач е най-често мъж, все още не е навършил 40 години и е създал поне две компании в живота си. За него е важно да може да поема рискове, да е фокусиран върху бизнеса си и да бъде постоянен в преодоляването на препятствията”, обобщи Шуренбърг.

Според Джим Стайкледър, директор иновации в Dell, през следващите 10 години трябва да се запази тенденцията компаниите да не дават “всичко на всеки”, а да се съсредоточават върху потребителя. “Привличането и задържането на клиентите и покриването на техните нужди трябва да бъде основен приоритет при развитието на бизнеса, а не печалбата”, каза Стайкледър, чиято презентация беше посветена на това къде ще се намира бизнесът през 2025 г.

“Предприемачеството е средство да постигнеш истинските си цели. Успехът от него се измерва в това колко животи си променил за по-добро”, каза глобалният директор на CEED Питър Риги на закриването на конференцията. Той пое ангажимент и през следващите 10 години CEED да продължи да работи с компании, които осъзнават своята важност и роля за развитието на икономиката и за обществото като цяло, защото “техните знания и опит са от значение за другите, а успехът им утъпква пътя, по който ще вървят следващите поколения предприемачи.”

По време на самото събитие 10 стартиращи бизнеса представиха идеите си и първи варианти на своите продукти пред инвеститорите. В рамките на дискусионния панел “Когато жените успяват” пет успели дами говориха за предизвикателствата пред жените в бизнеса и предразсъдъците, с които се налага да се борят всеки ден.

CEED Global Conference 2016 се организира с финансовата подкрепа на USAID, REG, SEAF, Turkish Airlines, фондация “Америка за България”, Анимекс, Volkswagen, Another Point Advisers, Savina и Software Group, а УниКредит Булбанк е официална банка на конференцията. Партньори са Innovation Starter, Start It Smart, StartUP и 9Academy, а медийни партньори – Инвестор, Bloomberg TV Bulgaria, Дарик, сп. Мениджър, сп. Твоят бизнес, PixelMedia.bg, NewBusiness.bg, SocialEvo.net, NewTrend.bg, SeeNews и Leadership.bg.

Вече 10 години CEED Global e изгражда мрежата от възможности и контакти, които компанията дава на своите членове и партньори. Нейната главна цел е достигането до етап на стабилност на млади фирми с иновативен продукт, чрез предаване на необходимите знания и връзки, съобразени със стадия им на развитие. CEED работи усилено за насърчаване и откриване на нови хоризонти за малките и средните предприятия в Европа, Африка и Азия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *