За второ поредно тримесечие търсещите работа в България ще могат да се възползват от оптимистичната среда за наемане на служители според резултатите от последното Обзорно изследване на Менпауър за заетостта. Според изследването на Менпауър, което включва 752 български работодатели, най-големите възможности за заетост през следващото тримесечие ще бъдат предложени от публичния и социален сектор и сектора на ресторантьорството и хотелиерството. Работодателите от сектор „Производство” и „Финансови и бизнес услуги” също предвиждат стабилен темп на наемане на служители през третото тримесечие.
Изследването на Менпауър показва, че темпът на наемане на служители през третото тримесечие ще е подобен на този от предишното тримесечие, като 24 процента от работодателите споделят, че планират да увеличат работната си сила, докато 10 процента планират да я намалят. Така общият показател на нетния обзор на заетоста в страната е +14%.
Според изследването 36 процента от работодателите от публичния и социален сектор, който включва образователни и обучителни фирми, листвани на борсата компании, здравни организации и други, планират да наемат служители през следващите три месеца на 2011 г., а само 7 процента планират намаление на работната сила. Така нетният обзор на заетостта в сектора е +29%. Прогнозите на сектора на ресторантьорството и хотелиерството също са обнадеждаващи, като работодателите отчитат нетен обзор на заетостта от +22%.
Търсещите работа в Пловдивския регион ще могат да се възползват най-много от плановете на работодателите за наемане на служители. Близо трима на всеки 10 работодатели планира да увеличи работната си сила през периода юли-септември и тяхната прогноза е представена от стабилните +21 процента.
„Две последователни тримесечия на положителни индикатори за наемане на служители от страна на работодателите от различни сектори, включително строителство и минно дело, предполагат, че може би достигаме повратна точка и изплуваме от една предизвикателна за търсещите работа среда на заетостта”, каза Надя Василева, управляващ директор на Менпауър България, Сърбия и Хърватска.
„Много държави вече продължиха напред и заявиха официално, че са излезли от кризата”, каза Надя Василева. „Ако България иска да е част от това възстановяване, изключително важно е временната заетост, която осигурява както създаване на нови работни места, така и бизнес растеж, да бъде приета с отворени обятия от бизнеса и правителството. Една добре управлявана, допълнителна и гъвкава работна сила наистина ще бъде безопасен и благоразумен избор за много бизнес организации, докато излизат от тази рецесия.”
Прогнозите за наемане на служители остават смесени в региона на Европа, Близкия изток и Африка, като 17 държави от всички 21 страни, включени в изследването, очакват положителни дейности, свързани с наемането на служители. Нетният обзор на заетостта се подобрява в 13 държави в сравнение както с предишните три месеца, така и със същия период през миналата година. Подобно на миналото тримесечие най-силните планове за наемане на служители сред източноевропейските държави са отчетени в Турция, Румъния, България и Полша, а най-слабите – в Испания, Гърция и Италия. Секторът на производството изпъква значително, като резултатите показват, че набира сили в Европа – намеренията за наемане на служители се подобряват в 16 от 20-те държави в сравнение с миналата година.
Копие на глобалното Обзорно изследване на Менпауър за заетостта за третото тримесечие на 2011 г. можете да намерите на www.manpowergroup.com.
За изследването
Обзорното изследване на Менпауър за заетостта се провежда на тримесечна база и измерва намеренията на работодателите за увеличаване или намаляване броя на служителите в техните организации през следващите три месеца. То е най-широкообхватното, ориентирано към бъдещето изследване, което няма еквивалент по своя размер, обхват, дълготрайност и фокус. Проучването се провежда повече от 47 години и е едно от най-престижните изследвания за заетостта в цял свят. Обзорното изследване на Менпауър е базирано на интервюта с близо 64,000 работодатели от публичния и частния сектор от цял свят и се счита за високоуважаван икономически индикатор.
В момента Обзорното изследване на Менпауър се провежда в 39 държави: Аржентина, Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, България, Канада, Китай, Колумбия, Коста Рика, Чехия, Франция, Германия, Гърция, Гватемала, Хонг Конг, Унгария, Индия, Ирландия, Италия, Япония, Мексико, Холандия, Нова Зеландия, Норвегия, Панама, Перу, Полша, Румъния, Сингапур, Словения, Испания, Южна Африка, Швеция, Швейцария, Тайван, Турция, Великобритания и САЩ. Програмата започва в САЩ и Канада през 1962 г., а Великобритания се включва през 1966 г. Мексико и Ирландия започват изследването през 2002 г. и още 13 държави се включват в програмата през 2003 г. Нова Зеландия се присъединява към програмата през 2004 г., Китай, Индия, Швейцария и Тайван – през 2005 г., а Аржентина, Перу, Коста Рика и Южна Африка – през 2006 г. Колумбия, Чехия, Гърция, Гватемала, Полша и Румъния се присъединяват през 2008 г., Унгария и Бразилия – през 2009 г., а Панама – през 2010 г. Работодателите от България, Словения и Турция се присъединяват към изследването за първото тримесечие на 2011 г. За повече информация посетете интернет страницата на Manpower Inc. на адрес www.manpower.com и влезте в секция Research Center или пишете на Брус Бок, главен мениджър „Глобални комуникации”, на bruce.bock@manpowergroup.com.
За ManpowerGroup
ManpowerGroup® (NYSE: MAN) – световен лидер при новаторските решения, свързани с човешкия капитал, създава и предоставя ключово значими решения, които помагат на клиентите ни да постигнат бизнес целите си, като повишат своята конкурентоспособност. С над 60 години опит нашата компания с оборот от 19 милиарда щатски долара създава уникално съотношение между време и стойност чрез цялостен набор от новаторски решения, които помагат на клиентите да са печеливши в Човешката ера. Тези решения включват цялостен диапазон от нужди, свързани с таланти – от подбор, оценка, обучение, развитие и кариерно управление на кадри до аутсорсинг и консултации за човешки ресурси. ManpowerGroup има най-голямата мрежа в света и индустрията от близо 3,900 офиси в над 80 държави, създавайки един динамичен микс и имайки значителен принос в целия свят със своята ценна проницателност и местен опит, за да посрещне нуждите на своите 400,000 клиента годишно – както на малки и средни предприятия от всички индустриални сектори, така и на местни, мултинационални и глобални компании. Свързвайки задълбоченото ни познание за човешкия потенциал с амбициите на клиентите, ManpowerGroup помага на организациите и хората, които обслужваме, да постигнат повече, отколкото са мечтали – защото техният успех води до нашия. И създавайки тези мощни връзки, ние създаваме сила, която движи организациите напред, ускорява личния успех и създава по-устойчиви общности. Ние подпомагаме задвижването на работната среда. Наборът от решения на ManpowerGroup се предлага чрез ManpowerGroup™ Solutions, Manpower®, Manpower Professional® и Right Management®. Научете повече как ManpowerGroup може да ви помогне да победите в Човешката ера на www.manpower.com.
През януари 2011 г. по време на Световния Икономически Форум в Давос, Щвейцария, ManpowerGroup обяви, че светът е навлязъл в Човешката ера, когато талантът е заместил капитала като ключова различителна характеристика за конкурентоспособност. Научете повече за тази нова ера на адрес www.manpower.com/humanage.
Следвайте председателя и главен изпълнителен директор на ManpowerGroup Джеф Джорес в Twitter: twitter.com/manpowergroupceo.
За Менпауър
Менпауър е световният лидер при решенията за временни и постоянни назначения. Тя е част от ManpowerGroup – световният лидер при новаторските решения, свързани с човешкия капитал, който създава и предоставя ключови значими решения, които помагат на клиентите да постигнат бизнес целите си и да повишат своята конкурентоспособност. С клонове в София, Пловдив, Бургас и Варна Менпауър предоставя на организациите в България цялостен набор от непланирани до стратегически решения в сферата на човешките ресурси от 5 години насам, работейки с бизнеси от всички индустриални сектори, за да им помогне да са успешни. В Човешката ера, когато талантът замести достъпа до капитал като ключов различителен фактор за конкурентоспособност, Менпауър България изгражда своя бранд, за да създаде богата база от таланти, осигурявайки на клиентите бърз достъп до хората, от които имат нужда. Менпауър България създава силни връзки между организациите и талантите, от които се нуждаят, за да засилят своята конкурентоспособност и да отключат потенциала на своите служители. Създавайки такива мощни връзки, ние подпомагаме всички да постигнат повече, отколкото са мечтали, и по този начин зареждаме пазара на труда.