Коледните подаръци все по-често се пазаруват онлайн, сочи изследване на най-голямата платформа за онлайн шопинг у нас – www.aukro.bg. С над 30 % е увеличението на оборотите, които онлайн аукционът aukro.bg генерира за първите две седмици на декември 2010 спрямо същия период на миналата година. 30% е и ръстът на регистрациите на ден в сайтовете на www.aukro.bg спрямо декември 2009 г.
Дрехи, обувки и аксесоари са най-търсените стоки – те са близо половината от общия брой онлайн покупки, направени през ноември и първата половина на декември 2010 г. На второ място по процент онлайн покупки в коледния сезон се нареждат телефоните – средно около 20%, а компютрите – над 10 %, показват данните на аukro.bg. Трите категории най-предпочитани стоки за пазаруване онлайн се запазват непроменени спрямо същия период на миналата година. В същото време, най-бързо развиващата се категория за последната 1 година е „Техника” (ТВ, аудио, камери и фотоапарати, навигация, игрови конзоли, дребна и едра битова техника). Тази категория бележи ръст от 400 % в обороти за последната 1 година и се нарежда на пето място. На четвърто място в коледния сезон се намира категория „Бижутерия и часовници”.
Намирането на най-изгодните цени, спестяването на време и възможността за избор сред разнообразни продукти, са сред най-често изтъквание причини от потребителите да пазаруват от дома. Групата на купувачите-жени сред тях се е увеличила с 5 % за последната година, като това отразява цялостната тенденция на интернет потреблението в България. През 2010 в шопинг портала www.aukro.bg се забелязва увеличение на мъжете продавачи, което може да се обясни с нарастването на броя онлайн магазини и професионални търговци, които предлагат стоките си в него. Порталът предоставя възможност за избор сред над 1 милион артикула, често налични по две и повече бройки, с което надвишава значително асортимента на офлайн магазините.
Само за уикенда 18-19 декември 2010 г., в www.aukro.bg са разгледани над 2 000 000 страници с предложения за коледни подаръци. Един потребител разглежда средно по 11 страници с артикули на посещение.