Пазарът на виртуални стоки, вградени в мобилните приложения и мобилните игри, ще генерира съвсем реални приходи в размер на 1 млрд. щ. долара през тази година, сочи ново изследване на пазарните анализатори Strategy Analytics. Става въпрос за виртуалните стоки, бонуси, подаръци, статуси и съдържание, които често се вграждат в игри и други приложения, и се продават за малки суми.
Въпреки нарастващия интерес на други играчи към този начин за монетизиране на мобилните приложения, Apple и Google ще продължават да бъдат двигатели на този подсегмент. Към 2013 г. анализаторите очакват Apple да контролира около 53% от пазара на виртуални стоки, следвана от Android на Google – с 22% дял.
Навлизането на нови таблети, анонсирани от компании като Amazon и Barnes and Noble, както и включването в играта на нови устройства с Windows Phone, ще направят сектора изключително интересен, посочват от Strategy Analytics.