Глобалният пазар на мобилна реклама през 2011 г. ще се удвои, достигайки 3.3 млрд. щ. долара, става ясно от ново изследване на Gartner. Делът на мобилната реклама в общата структура на разходите за маркетиране на стоки и услуги ще продължи да бъде незначителен.
Все пак, според консултантската компания, този показател ще продължи да се увеличава през следващите години, достигайки 4% от общите рекламни разходи до 2015 г. (20.6 млрд. щ. долара). За сравнение през 2010 г. мобилната реклама заема по-малко от 0.5% от пазара.
Развитието на мобилната реклама, според Gartner, ще бъде свързано с увеличеното използване на смартфони и таблети, което ще продължава да бъде водеща тенденция през следващите години. Лидер на този пазар ще бъде САЩ, следван от Азиатско – тихоокеанския регион и Япония.