Кои са потенциалните проблеми при внедряването на системи за управление на бизнеса в производствени предприятия, кои са най-новите технологии в областта и как такива проекти могат да се внедрят с финансиране по процедурата „Развитие на управленския капацитет на малките и средни предприятия“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2016 – това бяха акцентите на първата по рода си среща между производствения бранш и компаниите за бизнес софтуер у нас. Семинарът „Модерно производство с европейско финансиране“ се проведе на 14 юни във Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), а организатор е ERP Academy, която обединява водещите български фирми от този сектор и заедно с ВУЗФ е създател на първите в България бакалавърска и магистърска програма по бизнес софтуер.
Безспорно процедурата „Развитие на управленския капацитет на МСП“ беше във фокуса на интереса по време на събитието. „Предстоящата процедура „Развитие на управленския капацитет и растеж на МСП” по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ е дълго чакана от предприятията, които желаят да внедрят системи за управление на бизнеса или да обновят вече въведените. Последната възможност за българския бизнес да финансира чрез над 50% безвъзмездна помощ подобни проекти беше през 2012 година. Сега предприятията ще имат шанса за субсидия в размер на 70% от максимум 200 000 евро на проект“ – заяви пред аудиторията Стоян Недев, член на Съвета на директорите на консултантската компания ЕЛАНА Инвестмънт, която се включи като партньор на събитието.
Компаниите за бизнес софтуер от своя страна запознаха присъстващите с най-новите решения в тази област и споделиха опита си от внедряване на системи за управление на бизнеса в производствени предприятия. Aнастас Шопов, мениджър Бизнес консултиране в Тим ВИЖЪН България разказа как са били решени потенциалните проблеми, възникнали при реализирания от компанията проект по внедряване на ERP (Enterprise Resource Planning) система в производителя на инструменти за металообработване и екипировка за машини ВСК Кентавър, както и за опита на компанията в сферата на европейското финансиране на бизнес софтуерни проекти.
Владислав Живков, мениджър Продажби и развитие на бизнеса в Балкан Сървисис от своя страна акцентира върху предимствата от внедряването на т.нар. „облачни“ (cloud) системи за управление на бизнеса. В лекцията си „Как успешно да управляваме производствено предприятие в облака“ той описа разликите между „облачните“ и традиционните on premise решения и разказа за предлаганата от компанията cloud – базирана ERP платформа NetSuite.
Димитър Димитров, мениджър Продажби в софтуерната компания ERP.BG представи разработеното от нея гъвкаво ERP решение EnterpriseOne, което е оптимизирано както за малки и средни производствени фирми, така и за големи компании. „Всяко ERP е подходящо за големи производства, но когато има многосериийно производство, честа къстъмизация на поръчките и смяна на технологии и рецепти, характерни за по-малкия производител, тогава не всяка ERP система може да обхване адекватно тези процеси“ – посочи Димитров.“EnterpriseOne е цялостно ERP решение, което предлага гъвкавост при изпълнение на поръчките на малкия и среден бизнес, съкращава времето от офертата до поръчката и лесно обработва голям брой малосерийни поръчки. Освен това решението е „облачно“, има модерен интерфейс и позволява потребителите сами да създават нови типове документи и да определят техните последователности, да създават различни видове справки, както и да променят изгледите на екранните си форми, без да използват програмисти. Всичко това значително намалява разходите за поддръжка и внедряване на EnterpriseOne ERP.“