Paynetics и Mastercard превръщат телефона в ПОС терминал

 

Phos е проект на  Paynetics , подкрепен от Mastercard, който цели да стимулира микро, малкия и среден бизнес в Европа в усъвършенстването на безконтактни плащания, които да отговарят на реалните пазарни условия и специфични нужди на търговците

 

Българската иновативна компания Paynetics и Mastercard работят по пилотен проект, представящ иновативно мобилно решение, което позволява на търговците да приемат безконтактни плащания на мобилни устройства с Android, без да е необходим допълнителен хардуер. Phos е опростено и ефективно решение, което ще даде възможност на милиони микро, малки и средни предприятия (МСП) в Европа  и по света да приемат безкасови плащания и да развият бизнеса си.

Микро, малките и средните търговци са гръбнакът на европейската икономика. Тези малки фирми обикновено приемат само плащания в брой, които са неизгоден и несигурен вид плащане поради скритите разходи и проблеми със сигурността.

 „Решението, което предлага phos е проектирано така, че да отговори на изискванията за гъвкавост и разходи на собствениците на МСП. То функционира чрез вече съществуваща технология, смартфон, през който могат да се приемат удобни и сигурни безконтактни плащания само след изтегляне на едно приложение.“, коментира Скот Ейбрахам, старши вицепрезидент Бизнес развитие и финтех за Mastercard Великобритания.

Традиционните ПОС терминали не винаги отговарят напълно на специфичните нужди на малките и средни търговци, което понякога ги прави недостъпни за тях. С phos тези бизнеси вече могат да използват мобилните си устройства, за да приемат безконтактни плащания. Включването на търговците с недостатъчни финансови средства в дигиталните разплащания е голямо постижение за нас, тъй като най-големият ни стремеж е да опростим финансовите услуги.“, каза Антонина Мартинова, съосновател на phos.

Някои от най-значимите за търговците удобства от приложението са: липсата на нужда от закупуване на скъпи ПОС терминали, от процедури за кандидатстване, одобрение и доставка на ПОС устройства и от такси за поддръжка и обслужване. Те ще получават парите от безконтактните плащания по сметката си на момента.

Phos ще може да бъде изтеглян от Google Play store и ще позволява на всички Android устройства да приемат плащания от безконтактни карти или други устройства с активирана NFC функция като смартфони, смарт часовници или смарт гривни. Паралелно с  удобството на услугата, търговците са защитени в напълно дигитален процес на установена проверка, който следи както прането на пари, така и други местни регулации.  Сигурността на технологичното решение е гарантирана и от Mastercard, която сертифицира phos  ,преминавайки секюрити сертификация в специализирана лаборатория одобрена от Mastercard за осигуряване на безопасна и сигурна платформа за търговия на потребителите на Android приложението.

Phos бе победител в регионалното предизвикателство на Райфайзен Банк Интернешънъл – Elevator Lab България 2019. Компанията получи право за участие директно на полуфинала на глобалната програма във Виена, заедно с финтех проекти от цял свят.

Зад пилотния проект стои Paynetics, българската финтех компания с лиценз в целия Европейски съюз. Партньорството с приблизително 200 търговци от участващите страни, като Великобритания, България и Румъния ще позволи по-нататъшно усъвършенстване на този иновативен начин за плащане, което да отговаря на реалните пазарни условия и специфични нужди на малките и средни предприятия.

 „Малките и средните предприятия (МСП) са основна част от икономическата структура на България. Като водеща технологична компания за нас е важно да се стремим към предоставяне на максимално достъпни решения отговарящи на техните специфични нужди. Kлиентите имат очакването, че ще могат да плащат, както пожелаят винаги и навсякъде. Този техен избор е вече фундаментален и досега се е явявал като голямо предизвикателство за търговци. Необходими са допълнителни усилия за насърчаване на предприемачеството, които да разширят възможностите на МСП, за да развият бизнеса си и да посрещнат потребителските нужди. Вярваме, че ако насочим усилията си към опростяването на административни процедури и съдействаме за създаването на механизми за повишаване на осведомеността за предимствата от използването на иновативни технологии, ще успеем да стимулираме развитието на тези търговци.“, коментира Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *