Онлайн услугите трансформират останалите икономически сектори

Една от най-динамичните технологични тенденции в момента е свързана с постепенното навлизане на уеб услугите във всички останали икономически сегменти и цялостната промяна, която настъпва във все повече браншове на икономиката под влияние на глобалната мрежа. Може би най-лесният начин да забележим тази тенденция е като просто обхванем всички сегменти, пред които напоследък е модерно да се поставя буквате „е“ – е-образование, е-търговия, е-здравеопазване, е-разплащания и много други. Това, че новите онлайн базирани платформи улесняват начина, по който работим, учим, забавляваме се и споделяме, не е новост. Промяната през последните години обаче е в степента, в която всеки икономически бранш е повлиян от тази тенденция.

Днес хотелиерските услуги се променят с бързи темпове под влиянието на уеб платформи за наемане на хотелски стаи и дори за споделяне на частни жилища, таксиметровите услуги търпят конкуренция от мобилни приложения за споделяне на превози и дори независимите автори на ръчно – изработени стоки изживяват истински разцвет, благодарение на международни платформи за търговия с подобни предмети. Продажбите като цяло са сред най-силно повлияните от тази промяна сектори, като при големите марки се наблюдава целенасочен стремеж за прехвърляне на клиентите от физическите им обекти в онлайн магазините им, а нови решения за лесна и достъпна разработка на интернет магазини позволяват на всеки начинаещ предприемач да започне такъв бизнес.

Трансформирането на различни икономически сектори под влиянието на интернет ще бъде един от основните акценти на тазгодишното седмо издание на “Български награди за уеб”, организирано от Българската уеб асоциация. Всеки елемент от надпреварата, която е най-големият български конкурс в този сектор, показва разширяващият се обхват на онлайн услугите и влиянието им върху все повече аспекти на социалния живот и икономиката. Категориите в панел „Бизнес“ например съответстват на огромен брой сегменти – „Продукти“, „Услуги“, „Медии“, „Държавни институции и НПО“, „Е-бизнес“, включително и една категория за проекти в областта на културата и образованието, а в панел „Дигитален маркетинг“ са отразени различни дейности от областта на рекламата и маркетинга, които се променят под влиянието на дигиталната среда.

Междувременно организаторите обявиха и журито на тазгодишния конкурс, което също включва представители на много разнообразни сегменти – от уеб разработката и уеб дизайна, до масмедиите, инвестиционните фондове, мобилните приложения, видеоигрите, рекламата и др. Информация за всички членове на журито е достъпна на адрес: http://webawards.bg/competition/jury/. Крайният срок за записване в конкурса е 10 юни, а всички желаещи могат да се регистрират на адрес www.webawards.bg.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *