Броят на онлайн магазините у нас ще се увеличи най-малко десет пъти до края на тази година, прогнозира Георги Мирчев, собственик на фирма Mirchev Ideas и създател на първия български завършен продукт за електронни магазини Summer Cart. Според него основните причини за растежа в този сегмент са постепенното популяризиране на Интернет търговията у нас, появата на ценово достъпни решения за онлайн магазини и интеграцията на този тип продукти със системите за онлайн разплащания.
„Все повече българи свикват да пазаруват онлайн и осъзнават предимствата от това, да закупиш една стока, без да ставаш от стола в къщи, да сравниш с няколко кликове цените в различни търговски обекти и едновременно с това да получиш допълнителна информация за търсения продукт от други сайтове или форуми“ – посочва Мирчев – „Същевременно търговците вече виждат, че за да бъде успешна в Интернет, една фирма трябва не просто да има сайт, а да разполага с модерно решение, позволяващо на повече потенциални клиенти да пазаруват нейните стоки. Сегментът се развива бързо, а предлаганото от нас решение Summer Cart свежда инвестицията в напълно функционален онлайн магазин до около 500 лв.“
През последните месеци Mirchev Ideas отчита ръст при поръчките на Summer Cart, като завършените проекти вече са почти 200, а само през юли броят на новите поръчки е достигнал 30. „Радващо е, че възможностите на Summer Cart вече се оценяват положително от представители на широк кръг икономически сегменти – компютърните технологии, офис техниката, книгоразпространението, фармацевтиката, мебелната индустрия, търговията с подаръци и картички, печатната реклама, потребителската електроника. Това доказва нашето убеждение, че Summer Cart е подходящ за почти всяка сфера на търговията“ – добавя Мирчев.
Според мениджъра една от ключовите причини за ръста на електронната търговия у нас е развитието на онлайн разплащанията, които улесняват взаимоотношенията между търговците и клиентите, пазаруващи по Интернет. По данни на ePay.bg, през първата половина на годината броят на транзакциите към електронните магазини у нас е над 83 хил., което е с 66 % повече спрямо първото тримесечие на 2008 г. Очакванията на Мирчев са тази тенденция да продължи възходящата си посока, тъй като все повече онлайн магазини започват да приемат електронни разплащания. Според него това ще доведе не само до преки печалби за компаниите от този сектор, но и ще има огромно значение за повишаването на доверието към онлайн магазините през следващите години.
„Електронните платежни услуги в комбинация с надеждни платформи за електронна търговия, като Summer Cart, предоставят редица предимства както за онлайн търговците, така и за крайните потребители. За клиентите, пазаруващи онлайн, те означават повече удобство, по-голяма сигурност и повече бързина при покупка на стоки или услуги, а за собствениците на електронни магазини могат да се превърнат в ключов фактор за повишаване на продажбите и доверието към тяхната дейност. Онлайн разплащанията стават предпочитан избор за все повече потребители на електронни магазини и аз очаквам тази тенденция да се запази през следващите няколко години“ – прогнозира Мирчев.
Решението за електронна търговия Summer Cart работи лесно и сигурно както с българските системи за разплащания ePay и Борика, така и с водещи международни платформи и карти, включително VISA, MasterCard, Maestro, VISA Electron, Google Chekout, PayPal, Moneybookers и др. Интернет магазините, базирани на Summer Cart, могат да приемат електронни и неелектронни плащания от България и чужбина по напълно сигурен начин, използвайки криптиращи технологии.
А ето и интервю с Георги Мирчев пред телевизия EBF: