Олаф Гюкема е един от основателите на TriplePro – консорциум от пан европейски маркетинг компании. Той е социално ангажиран предприемач повече от 10 години и е основател на седем компании в Европа. Неговият творчески, нестандартен подход към бизнеса често води до реализирането на ефективни маркетингови кампании за клиентите. Експертът разкри пред NewBusiness,bg какво се крие зад понятието Модерен маркетинг и какво ще включва новата сертификатна програма Modern Marketing Management, организирана от BEIED и TriplePro.
Въпрос: Какво е модерен маркетинг? Кои са основните инструменти и похвати, които го характеризират?
Отговор: Преди имахте идна голяма целева група, изпращахте послание към тях и се надявахте, че ще проработи. Днес, с технологиите ние може да насочим нашето бренд послание към по-малки групи, дори към индивиди. Със съвременните средства знаем какво аудиторията иска да види и може да адаптираме съобщенията си. От т.нар. push marketing, към новата ера на pull marketing – това е модерният маркетинг.
Въпрос: Кои са съвременните тенденции в рекламата, PR-а и продажбите, които ще представи програмата Modern Marketing Management?
Отговор: Как да се използват данните, за да предвидим как ще реагират и консумират хората, как да разработим послание, базирано на нуждите на клиента, какво иска да чуе, не какво фирмите мислят, че той иска да чуе. С дигиталните технологии можем да предвидим желано ли е нашето рекламно послание, както и как да организираме събития по най-ефективен и „интернетен начин“, дори и как да създаваме оферти и предложения, базирани на очакванията на потенциалните клиенти.
Въпрос: Възможно ли е с малък бюджет да се направи успешна маркетинг кампания? Как?
Отговор: Да, отново, с технологиите и прилагайки guerilla thinking и growth hacking, кампаниите могат да бъдат ефективни, евтини и успешни. Да създадеш общество около своята марка и да изненадваш потребителите с тактики, които не са масово използвани, са ключовете към guerilla marketing.
Въпрос: С какво начинът, по който правим бизнес ние, българите, се различава от този на холандците?
Отговор: Холандците са малко по-директни, когато правят бизнес. Българите са по-топли в комуникацията. Българите ценят повече начинът, по който общуват от самото послание, докато в Холандия е точно обратното.
Въпрос: Какво ще посъветвате българските предприемачи?
Отговор: Не забравяйте, че българският пазар има голям потенциал за нишови продукти и услуги. Също така България е перфектен тестови пазар. Използвайте тази локална възможност.