В края на ноември в София се проведоха поредица от семинари за студенти, за стартиране на бизнес в рамките на университетската програма на Джуниър Ачийвмънт България „Учебна компания за студенти“ (JA StartUp Program). Семинарите бяха с изключително практическа насоченост и в тях взеха участие студенти от 6 университета в страната, изучаващи различни специалности – мениджмънт, администрация, технически и инженерни науки, хуманитарни науки, а също и медицина. Обученията се проведоха за девета поредна година в партньорство и с любезното домакинство на Нестле България.
„Това е девета поредна година, в която реализираме обучението по програма „Учебна компания за студенти“, каза пред студентите Хуан Карлос Пералехо, Изпълнителен директор на Нестле България. „Ние имаме много добро и дългогодишно партньорство с Джуниър Ачийвмънт и това обучение е част и от философията на нашата компания – да изгражда мост между образованието и работата, която ще имате в бъдеще. Това е много добра възможност, за да се подготвите за своята бъдеща професия или бизнес още докато сте студенти“, допълни г-н Пералехо.
По време на обученията в Нестле България близо 100 студенти имаха възможността да преживеят целия процес по създаване на компания (стартъп) – от генериране на идея до нейната „продажба“ пред жури. Продължителността на обученията беше по два дни – 19-20 и 26-27 ноември. За първа година в програмата бе включена и сесия за „Подбор на успешния кандидат“, чиято цел беше да подготви участниците за това как да подбират правилните таланти от пазара на труда. Във втория ден на обученията двете групи студенти работиха над реален маркетингов казус, зададен от екипа на домакините от Нестле България. Служители на компанията бяха ментори на екипите в достигане до най-добрите решения за позициониране на съществуващи и нови продукти. Студентите работиха по групи от по 7-8 участници от различни университети. Една от най-добрите идеи в решаването на казуса, която журито награди на 27 ноември 2015 г. даде отбор „Тhe Machines“. Идеята е за вендинг машини на Нестле FITNESS®, които да бъдат поставени на различни бизнес локации, като целта е да накарат хората да се хранят по-балансирано и да бъдат по-активни.
„Няма друга програма в България, приложима за всички специалности, която да дава възможност на студентите още в университета да добият самочувствието и опита да създадат и да управляват свой собствен бизнес. Да наблюдават средата около себе си, да идентифицират проблеми и чрез бизнес идея да намерят решения на тези проблеми – ето това им дава програмата “Учебна компания за студенти” или „Startup program“, която вече 9 години развиваме в България и Нестле са наш партньор от самото начало“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.