Добрият играч играе там, където е шайбата, а най-добрият – там, където тя ще бъде. С този цитат от великия канадски хокеист Уейн Грецки започна своята реч основателят на Института за предприемачи на Сиско Питър Хайду, който вчера беше удостоен с почетната титла Doctor Honoris Causa на Висшето училище по застраховане и финанси. По този начин той се опита да внуши на българската аудитория, че успешният начин на мислене трябва да взима предвид случващите се промени, а не да бъде фокусиран в настоящето.
Страната ни трябва да подобри своята конкурентоспособност, а големите компании у нас, които се справят толкова успешно на вътрешния пазар, трябва да се ориентират и към външна експанзия. Това бяха част от изводите, направени от Хайду по време на лекция пред български предприемачи и студенти.
Визионерът посочи, че днес технологията и конкурентоспособността вървят ръка за ръка и страните, които не отделят внимание на своето технологично развитие, трудно ще бъдат конкурентни. Според него корпоративният свят не е бил подготвен за бума на социалните мрежи и тенденцията все повече съдържание да бъде създавано от потребителите. Компаниите обаче не трябва да приемат това като проблем, а като възможност, убеден е той.
Друго важно условие за конкурентност на страната ни е развитието на малкия бизнес в нея, обясни Хайду и добави, че именно за подпомагане на този сегмент е създаден Институтът за предприемачи на Сиско.
Една от най-интересните бъдещи сфери на развитие на технологиите, според специалиста е т.нар. „internet of things“(интернет на нещата) – появата на все повече предмети, превозни средства, сгради и други неща около нас, които са свързани с мрежата.
Той запозна аудиторията с интересно изследване, проведено наскоро сред младите хора в Германия, според което 97% от запитаните са отговорили, че не могат да си представят живота без своето мобилно устройство, 84% – без интернет, 64% – без кола и едва 43% – без настоящия си партньор.