В центъра на вниманието на поредното издание на PR Thursday бяха технологиите. Този път гости на M3 Cоmmunications College бяха Момчил Карабулев, главен редактор на Mobile Bulgaria, информационен сайт и борса за мобилни телефони, Анелия Стоянова, редактор на списание CIO, представящо съвременни IT решения за бизнеса, Станимир Андонов, собственик на Marketing Pro Engineering, специализирана в изработването на приложения за iPhone/ipod/ipad.
„Новите технологии са все по-достъпни и предлагат много възможности“, заяви Анелия Стоянова. Тя сподели, че има немалко примери за фирми, чийто бизнес е достигнал изключително високо ниво точно благодарение на това, че са се възползвали от възможностите на технологии, към които спадат мобилните устройства и социалните мрежи. „Плюс е това, че компаниите видяха колко важно е да ангажират потребителите си да поддържат комуникация и да стимулират „феновете“ си да споделят“, смята редакторът на сп. CIO.
Според Момчил Карабулев пазарът на нови технологии се развива много добре. Той обърна специално внимание на мобилния интернет и приложенията за мобилни телефони, като подчерта, че бизнесът с приложенията е голям и стабилен бизнес. Смартфоните са около 7% от българския пазар и този процент постоянно се увеличава, заяви г-н Карабулев.
„Като че ли мобилните телефони стават все повече smart и все по-малко phone“, допълни Станимир Андонов. Хората днес са по-екстровертни, все повече искат да изразяват своите чувства и мисли, а технологиите улесняват този процес. „Можем да използваме няколко комуникационни средства едновременно. Няма значение, че общуването не е директно. Сега е по-лесно и по-удобно“.
На въпроса за връзката между медии и мобилни комуникации експертът отговори, че новите канали следват пътя и подпомагат традиционните медии, като увеличават рейтинга им, а не са в техен ущърб.