На дискусия в Пловдив, организирана от фондация Empower United, беше официално обявен регламентът на ежегодния конкурс “Награда EMPOWER за изключителни млади предприемачи”. Критериите и документите за кандидатстване вече са достъпни на сайта на организацията – www.empower.bg. Те са изготвени на базата на получените препоръки от участници в предишното издание на конкурса. Всички кандидати ще получат обратна връзка как да подобрят своя бизнес план, а вторият и третият етап от оценяването ще преминат под формата на интервю с експерти и предприемачи. Конкурсът позволява на всеки желаещ да кандидатства с бизнес идея и да спечели финансиране за нея.
В надпреварата през 2011 г. отново могат да се включат български граждани на възраст между 18 и 35 години, а тази година наградният фонд на конкурса, който е в размер на 200 000 лева, ще бъде разпределен между шест проекта за стартиращ бизнес. Най-добрият бизнес план ще получи 50 000 лева, ще бъдат раздадени и още пет награди по 30 000 лева. Предложенията за конкурса се подават на български език и трябва да са оформени в бизнес план. Документи се приемат в периода 01 май – 30 юни 2011 г. Основните критерии, които ще се оценяват от авторитетното жури, са: иновативност, полза за обществото, практичност, качество на екипа и ясен дългосрочен ангажимент за развитие на бизнеса.
Акцент в дейността на фондация Empower United е и организирането на образователни дискусии за обмен на добри практики между млади и утвърдени предприемачи. Събитието в Пловдив под наслов „Какво е необходимо, за да стартираш бизнес?“ събра повече от 100 участници – млади предприемачи, студенти, представители на бизнеса в града. Ползотворната дискусия се фокусира върху необходимите условия за старт на успешни бизнес проекти и възможностите за устойчивото им развитие.
Заместник-кметът на Пловдив Георги Титюков окуражи младите предприемачи да участват в конкурса за наградите EMPOWER, тъй като освен сериозната награда, той дава възможност да представиш идеите си пред авторитетно жури и да бъдеш прозрачно оценен.
Богатия си бизнес опит откровено споделиха Жюстин Томс, собственик на „ABC Design & Communication” и Диана Мандаджиевa, собственик на мебелна компания „Валинор”. Те се обединиха около мнението, че в България успех се постига с добра идея, малко средства, много труд и амбиция и доза късмет. Жюстин Томс подчерта, че трудностите в бизнеса са неизбежни, но стимулът й да ги преодолява е отговорността към клиентите и екипа, който е изградила. За да постигнеш успех трябва да се развиваш и променяш, всеки ден да учиш нещо ново, допълни тя. Друго задължително условие за младите предприемачи е да игнорират песимизма и да си осигурят подкрепата на хората около себе си. Следващата дискусия за обмен на добри бизнес практики е на 10 май в София.