Нова българска търсачка Napred.BG се опитва да бъде в полза на родните онлайн потребители

Търсачката е създадена през миналата година като нейната цел е да дава по-добри резултати от Google с по-креативно и разбиращо потребителите отношение. Различна е защото е направена от българи за българи с разбиране на многото специфични особености на българския интернет.

В навечерието на Никулден, Коледа и Нова Година, българските потребители,  не използват интернет, за да намерят нови идеи за подаръци или празнични пожелания, а издирват много по-практична информация, сочат данни от проучване на най-голямата българска търсачка Napred.BG. „Как да хакнем топломера?“ или „Как да намалим разхода на гориво?“ са сред най-често срещаните търсения в портала. Сред другите практични въпроси, които българите задават онлайн, са „Защо дистанционното работи само отблизо?“, „Как да си намеря работа“ и мн. др.

 „Napred.BG  е уникална търсачка, изцяло разработвана от български екип. Създадохме база от над 70 000 най-търсени думи и фрази – коментира SEO експертът Калин Каракехайов – Именно благодарение на нея и човешки подход към потребителските търсения ни помогна да създадем „разбираща“ търсачка, която дава конктретни резултати, без реклами и нерелевантни съобщения. Разбира се, всичко, което Napred.BG не може да разгадае по човешки, се обработва от Google.“

В ТОП 3 на ежедневните потребители на търсачката, наследник на най-голямата българска букмаркинг услуга Lubimi.com, са българи живеещи в Германия, Великобритания и Испания. 

Въпреки практическата насоченост на търсенията, посетителите на Napred.BG, не са изгубили и празничния си дух.

Друг интересен факт е, че по-големите именни дни, като предстоящият Никулден, са причина за осезаем „стрес“ и раздвижване сред интернет потребителите. По данни на българската търсачка, сред основните въпроси, които са били зададени през последните няколко дни, са „Кой празнува на Никулден?“ и „Какво е най-подходящото меню за празника?“. Не липсват и хумористични въпроси, на които може да отговори само опитна гадателка, сред които – „Кой има имен ден днес?“. Явно българите са традиционалисти, защото не се стараят да измислят позитивни послания за празниците, а се доверяват изключително много на интернет, за което сочи фактът, че търсенето на ключовата фраза „пожелания за имен ден“ се увеличава десетки хиляди пъти в деня на празника.

Коледа също вече вълнува българите, независимо, че остават няколко седмици до празника. Най-често срещаните потребителски проучвания в Napred.BG са свързани с „критерии за най-красива коледна украса“, креативни „коледни пожелания за гаджета“, както и любопитни въпроси като „Какво е Коледа без украса“ и „Идеи за закачливи празнични пожелания“. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *