Докато войната на пазара на десктоп браузъри се разгорещява и основните играчи – Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera и др. – правят всичко възможно да спечелят някой друг процент от потребителите в повече, една друга битка постепенно привлича вниманието на анализаторите – тази на браузърите за мобилни телефони.

Интересното в този подсегмент е, че успоредно с изявените играчи, в него се появяват доста нови проекти и все още не е ясно кои ще са победителите в битката за вниманието на мобилните потребители.

Поредно доказателство за нарастващото значение на този нов пазар е новината, че водещи американски инвестиционни фондове са „наляли“ 10 млн. щ. долара в проекта за лесно – къстъмизируем Android – браузър Dolphin. Сред инвеститорите в проекта е най-популярният американски технологичен фонд Sequoia Capital, както и Matrix Partners.

Първата версия на Dolphin е пусната официално преди 15 месеца и от тогава до днес е свалена 8 милиона пъти. Броят на активните потребители на приложението е 4 милиона, като от тях 1 милион го използват ежедневно. Тези цифри обаче се променят бързо във възходяща посока със скорост 30 000 нови даунлоуда дневно.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *