Докато войната на пазара на десктоп браузъри се разгорещява и основните играчи – Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera и др. – правят всичко възможно да спечелят някой друг процент от потребителите в повече, една друга битка постепенно привлича вниманието на анализаторите – тази на браузърите за мобилни телефони.
Интересното в този подсегмент е, че успоредно с изявените играчи, в него се появяват доста нови проекти и все още не е ясно кои ще са победителите в битката за вниманието на мобилните потребители.
Поредно доказателство за нарастващото значение на този нов пазар е новината, че водещи американски инвестиционни фондове са „наляли“ 10 млн. щ. долара в проекта за лесно – къстъмизируем Android – браузър Dolphin. Сред инвеститорите в проекта е най-популярният американски технологичен фонд Sequoia Capital, както и Matrix Partners.
Първата версия на Dolphin е пусната официално преди 15 месеца и от тогава до днес е свалена 8 милиона пъти. Броят на активните потребители на приложението е 4 милиона, като от тях 1 милион го използват ежедневно. Тези цифри обаче се променят бързо във възходяща посока със скорост 30 000 нови даунлоуда дневно.