Компаниите Некст Консулт и Salesforce.com откриха първата си съвместна конференция на тема „Увеличете бизнеса си по изцяло нов начин”. Чрез събитието двете дружества официално дадоха старт на стратегическото си партньорство за територията на България. Във връзка с конференцията в София гостуват двама международни лектори от екипа на Salesforce.com – Ричард Дойл, мениджър „Партньорска мрежа“ за Централна и Източна Европа, Русия и Турция, и Геза Матрай, ръководител „Продажби“ за Централна и Югоизточна Европа.
Некст Консулт и Salesforce.com съчетават дългогодишно ноу-хау в консултантския бизнес и челни позиции в сферата на автоматизиране на продажбите и обслужването на клиенти. Експертите на двете компаниите са единодушни относно актуалността на темата за изграждане на клиентски ориентирани организации. Такава, според лекторите от Salesforce.com, е компанията, в която е налице активна свързаност между всички служители, партньори, мобилни устройства и приложения. По наблюдения на Salesforce.com затрудненията, с които най-често се сблъскват търговските предприятия, се дължат на фрагментирано обслужване и тромава структура от изолирани софтуерни решения. Те посочват, че чрез консолидирането на данни и контакти в Salesforce, включително такива във Facebook, LinkedIn и други социални мрежи, се повишава значително коефициентът на полезно действие на търговските отдели. Отделно от това автоматизацията на процесите чрез CRM решението Salesforce допринася за пълната прозрачност на дейностите в организацията и прави възможен анализа в реално време на ключови индикатори и показатели. Това улеснява мениджърите при управлението на наличните ресурси и степенуването на приоритетите.
Като основни пречки пред гладкото протичане на процесите по продажбите и обслужването на клиентите лекторите разглеждат и неефективността при идентифицирането на нови пазарни възможности, както и морално остарелите административни процедури, сред които писане на отчети, които отнемат от времето за активни продажби на търговските отдели. Орлин Дочев, управляващ партньор в Некст Консулт, очерта четири главни направления, в които следва да бъде извършен преходът в една компания към клиентски ориентирания подход. Те включват стратегическото управление, човешките ресурси, оперативната ефективност и информационните технологии. „Промяната трябва да бъде систематична и едновременно да обхваща всички взаимно зависими аспекти на бизнеса. Само така тя ще доведе до желаните резултати. Ето защо е важно да се подходи с пълно и задълбочено разбиране на бизнеса. Именно тук технологичните дадености на продуктите на Salesforce се допълват от дългогодишния опит на българския пазар на експертите на Некст Консулт и разбирането ни за спецификите на локалния пазар”, допълни г-н Дочев.