Обхватът и значението на сферата на човешките ресурси се разрастват паралелно с настъпващите промени на пазара на труда.
Експертите по човешки ресурси обикновено се свързват с търсенето и намирането на кадри за компаниите, но тяхното поле на действие е изключително широко и разнородно.
Една от основните функции на агенциите за подбор на служители е тяхната навигираща роля в процеса на наемане.
Какви са основните практики по набиране на персонал и защо навигацията има голямо значение?
Анализ и картографиране на пазара
Основна задача на специалистите по подбор на служители е анализът на пазарната ситуация. Изследването на пазара има ключова роля в процеса на навигиране на компаниите, които са в търсене на персонал. Експертите по човешки ресурси се ангажират за анализа на пазара на труда, за да съдействат по най-оптималния начин на компаниите в намирането на подходящите служители.
Тенденциите на пазара показват основни метрики, касаещи професионалните отрасли. Такива могат да бъдат необходими качества на служителите, изисквани умения, степен на адаптация или способност за работа с дигитални инструменти. На база тези метрики, експертите по човешки ресурси навигират бизнеса, като изграждат профил на перфектния кандидат.
Преценка на качествата на кандидатите
Освен търсене и намиране на подходящи кандидати, служителите по човешки ресурси се заемат с процеса на анализ и преценка на техните качества. Тази процедура има за цел да се установи степента на компетентност, опита, личностните и организационните качества на потенциалните нови служители.
Експертите по човешки ресурси следва да анализират обстойно профилите на кандидатите, използвайки иновативни инструменти и дигитални способи за прецизно изследване. На база събраната информация, специалистите по подбор на персонал следва да установят дали кандидатите припокриват подадените критерии от компаниите.
Насоки в процеса на адаптация
Дори след като партньорството между работодателя и служителите е сключено, работата на експертите по човешки ресурси не приключва дотук. Те имат задачата да проследят цялостния процес по наемане и задържане на кандидатите. Ролята им се обвързва с наблюдаване на въвеждащия етап на служителите в структурата на компанията, като непрекъснато дават необходимите насоки и съвети на двете страни от партньорството.
Специалистите по човешки ресурси още се ангажират с проследяване и измерване на потенциални заплахи в процеса на наемане. Такива могат да бъдат незадоволителни резултати или неизпълнение на работните задължения от страна на кандидата, некоректно отношение от страна на работодателя и др. Специалистите по подбор на служители отговарят за неутрализирането на възникнали конфликти и установяване на релевантни решения в процеса на наемане, навигирайки и двете страни от партньорството.
Да обобщим дотук:
На фона на предизвикателната ситуация на пазара на труда, значението на специалистите по човешки ресурси нараства непрекъснато. Техните задачи вече не обхващат единствено търсенето и наемането на кадри за компаниите, а напротив – включва широк спектър от задачи и отговорности.
Основната роля на специалистите по подбор на персонал са анализ и картографиране на пазара, преценка на качествата на кандидата и даване на насоки в процеса на адаптация на новите наети служители.
За да управлявате човешкия ресурс във вашата компания по най-ефективния начин, то можете да гласувате доверие на услугите от www.topskills-bg.com.