Национален туристически портал ще популяризира над 400 утвърдени обекта и маршрута в България. Изработването на портала е част от проекта „Мултимедиен каталог на туристически обекти и електронен маркетинг на дестинация България“, който бе представен на пресконференция днес, 14 септември. В полза на потенциалните туристи порталът ще представя множество снимки, филми, клипове и текстова информация за обектите и маршрутите. Порталът се разработва на 9 езика.
Проектът, чиято стойност е 6.41 млн. лв., се финансира по линия на Оперативна програма Регионално развитие. От тази сума 1,8 млн. лв. са предвидени за доразвиването на официалния туристически портал на България.
Основната цел на проекта е да повиши ефективността на националния маркетинг и реклама на туристическия продукт. Според анализ на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, интернет е най-ефективният и ценово изгоден канал за комуникация на България като туристическа дестинация. Онлайн туристическият пазар в рамките на ЕС се очаква да нарасне с 20% до 2011 г. и да достигне обем от 65 млрд. евро, сочат данни на Euromonitor,. Според Forrester Research процентът на хората, които при бизнес или ваканционни пътувания търсят информация в интернет, е около 80 и вероятно ще расте.
По проекта на МИЕТ, който завършва в края на 2011 г., ще бъдат създадени туристически информационен портал и мултимедиен каталог. Те ще съдържат единна база данни за туристическия продукт и същевременно ще предоставят пълна информация за природното и културно-историческото богатство на България. Очакванията са това актуално средство за реклама и атрактивна мултимедийна визуализация да допринесе за по-висока разпознаваемост и по-добър имидж на България като туристическа дестинация. Положителен ефект ще има и за по-слабо развитите и по-малко популярни райони и продукти, които безплатно ще получат достъп до интернет потребителите.