Над половин милион лева инвестира в производството си през тази година „Динамо“ Сливен. Компанията отчита разширено търсене на продуктите си от страна на най-универсалните машиностроителни заводи в Европа, свързани с автомобилостроенето и за да отговори на нарастналото търсене планира да увеличи производствения си капацитет.

През август в експлоатация влиза нова производствена линия за фосфатиране. Така завършва първият етап от инвестиционната програма на „Динамо“ за 2011 г. Вторият етап ще включва напълно автоматизирана линия за галванични покрития, както и закупуване на металорежещи машини с ЦПУ.

Инвестицията ще бъде реализирана изцяло със собствени средства. От компанията коментираха, че ръководството й е имало намерение да вложи двойно повече в производството си с помощта на Европейските фондове по конкурентоспособност, но абсурдната правна ситуация, в която се намира дружеството през последните три години, е осуетила тези намерения. То не може да кандидатства за финансиране от европейските програми заради опитите на един от акционерите да го обяви в несъстоятелност и по този начин да прикрие щетите, които е нанесъл на фирмата чрез източване и кражби.

Преди няколко години „Динамо“ е закупено като предприятие със затихващи функции, обречено на ликвидация. Още тогава са инвестирани над 1 млн. лева за внедряване на нови технологии и продукти. Дружеството създава своята фирмена политика, ориентирана към най-перспективните сфери на машиностроителния отрасъл и към създаването на изделия, превишаващи по своите експлоатационни и технически параметри останалите световни аналози. Въвежда уникални технологии, започва производството на нови качествени продукти. Международните пазари го забелязват и „Динамо“ бързо се превръща в един от лидерите на машиностроителната индустрия, предназначена за автомобилостроенето.

Сега над 90% от продукцията на „Динамо“ Сливен е предназначена за експорт, основно за страни извън ЕС: САЩ, Русия, Украйна. Със своя безчетков алтернатор заводът направи изключителния пробив на американския пазар. В САЩ продукцията на „Динамо“ се реализира за първично вграждане на високо конкурентния американски пазар, част от който трябва да удовлетворява строгите изисквания на най-голямата армия в света.

Половината от продукцията на сливенския завод се използва за първично вграждане в автомобилостроенето, другата половина е предназначена за т.нар. aftermarket на резервни части. След излизането на автомобилната индустрия от кризата, заявките за продуктите на „Динамо“ се увеличават. Чрез последните инвестиции заводът се готви да отговори на разширяващите се пазари. Дружеството има потенциал да продължи да се развива. Иновациите в производствения процес са ежедневие и това гарантира растежа му.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *