Наблюдава се сериозен ръст при домейните на тема здраве и психично здраве през последните месеци

 

Голям брой домейни са регистрирани и с думи като „маски“, както и в браншове като туризъм, пътувания, изкуство, музика и фитнес. Изненадващо за мнозина, ключовата дума „happy“ също се оказва сред най-често срещаните в новорегистрирани интернет имена. Това става ясно от данни на СуперХостинг.БГ за регистрациите на домейни по време на пандемията

 

Пандемията от COVID-19 и свързаните с нея ограничения през тази година са оказали сериозно влияние на пазара на интернет домейни. Това показват данните на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ за първите шест месеца на здравната криза. При анализ на домейните, регистрирани в периода март-август, се открояват цели клъстери от имена на сайтове, свързани с актуални за обществото теми. Сред тях изпъкват например ключови думи като „маска“ и „mask“, както и множество имена, свързани с психология и психично здраве. Това показва, че пандемията е провокирала дигиталното развитието на тази сфера и в нея вече има по-сериозно търсене.

 

„Тъй като срещите онлайн станаха много по-масови и по-безопасни, психолозите са по-мотивирани да присъстват онлайн. Статистиката за домейните се подкрепя и от създаването на нови сайтове с нашата платформа Сайт билдър. Показателно е, че през месеците на пандемията, направените с нея сайтове на тема психология и психично здраве, се увеличиха с 80% спрямо периода преди пандемията. Според нас, това е само началото на дигиталното присъствие на този бизнес сегмент.“ – посочва Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

 

Други най-използвани думи при регистрация на домейни

 

Любопитно е, че директно използване на ключови думи като covid или coronavirus не се среща често в новорегистрираните домейни през последните месеци. Има обаче огромен брой поръчки на интернет имена в браншове, чиято дейност беше ограничена и фирмите в тях бяха принудени да преминат онлайн. Цели клъстери домейни са регистрирани с думи като hotels, travel, art, dj, fashion, fit и много други, свързани с тези сектори. Откроява се и тенденция за преминаване на цели сектори в дигиталното пространство с цел да са по-гъвкави и да си подсигурят дейността при други подобни кризи в бъдеще. Други браншови клъстери от ключови думи, включващи десетки регистрирани домейни, са advokat, home, villa, beauty, auto/avto, bio, както и tech.

 

Акцент върху локализацията

 

Домейните в националната зона .bg продължават да са много търсени, като любопитно е, че те вече имат и алтернатива – все повече имена се регистрат с представката „bg“ в началото на името. Все повече се срещат домейни с оригинални съчетания на име и разширение тип игра на думи. Това се постига най-добре със съчетания между думи и разширения от т.нар. нови домейни (new top level domains). Други клъстери от ключови думи, свързани с локализация на бизнесите, са sofia, varna, а в по-малка степен – plovdiv и burgas. В международен план се наблюдава и ръст в регистрацията на имена с разширението .eu, което може да се обясни с изгодната му цена, както и с акцента върху европейската идентичност, който то поставя.

 

Домейни, свързани с електронни продажби

 

Електронната търговия отбелязва отчетлив ръст през тази година и това също оказва влияние на избора на нови домейни. Една от най-популярните думи като част от името на новорегистрираните имена е shop. Други често срещани думи в домейните през тази година са популярните best, free, top, super. Прави впечатление и големият интерес към зеления цвят – с ключовата дума green.

 

Бизнесите вече запазват по повече от един домейн

 

Все по-отчетливо се наблюдава тенденцията фирмите да запазват имената си с няколко разширения, с което да си гарантират, че няма да се окажат обект на плагиатство или нелоялна конкуренция. Все повече клиенти запазват също и домейни с различни изписвания на името, а много залагат на комбинация от двата похвата.

 

„Забелязваме, че бизнесите стават все по-ориентирани още при своя дигитален старт и подхождат с повече професионализъм към присъствието си онлайн. Днес те вече оценяват домейните като важен дигитален актив на компанията и предпочитат да предотвратят опасността някой друг да запази друга версия на техния домейн.“ – споделя още Цветелина Ненкова. Тези данни се подкрепят и от предишна статистика на българската хостинг компания, според която 67,4% от новите клиенти през периода януари-септември 2020 г. регистрират името на фирмата си с повече от едно домейн разширение. Най-често срещаната комбинация е .COM, .BG, .EU и .NET, a след тях се нареждат .ОNLINE и .SITE.

 

Креативно използване на разширенията

 

Зони като .me, .be или разширенията на новите домейни винаги са използвани оригинално, но през последните месеци тази тенденция е още по-ясно изразена. Сред интересните нови примери са имената niesme.online, azkupuvam.online, popitaite.me, raboten.site и други.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *