Поредицата от добри  инициативи на „Джуниър Ачийвмънт България„, предназначени да развият  предприемаческите умения още от ученическата скамейка, продължава. След „Мениджър за един ден“, сега организацията, съвместно с „Хюлет-Пакард България„, проведе състезанието „Отговорен бизнес и иновации“.  

Миналата събота (17 април) близо 120 ученика от 20 училища в страната разискваха казус, свързан с темата за отговорен бизнес в рамките  на състезанието „Отговорен бизнес и иновации“. Надпреварата, която се проведе в Англо-американско училище София, дава възможност на най-добрия отбор да представи България на Иновационен лагер, който ще се проведе в края на месец май в Брюксел.

Състезанието е предназначено  за тийнейджъри от 15 до 18 г. и има за цел да насърчи младите хора да мислят активно по проблеми, свързани с иновациите и развиването на бизнес в полза на обществото. Програмата ги насърчава да работят по практически задачи, да мислят по нестандартен начин и да развият уменията си за работа в екип.

Предизвикателството към учениците  бе зададено от екипа на „Хюлет-Пакард България“. Състезателите трябваше да предложат оригинална идея за благотворителна кауза, която компанията да осъществи в полза на обществото. В рамките на шест часа участниците трябваше да развият своите идеи в различни активности, без да надвишават зададения им бюджет. За да реализират намеренията си те бяха разделени произволно на 22 отбора, разполагаха с достъп до интернет, имаха на разположение и съветите на бизнес-консултанти доброволци.

Добър знак за важността на събитието  бе присъствието на доста „високи“ гости. Сред тях бяха заместник-министъра  на образованието Милка Коджабашиева, изпълнителният директор на „Джуниър Ачийвмънт България“ Милена Стойчева, директорът на Англо-американското училище Джим Леехи, както и представители на „Хюлет-Пакард България“.

„Корпоративната социална отговорност  е особено важна тема за  компаниите в момента. Тъй като  иновациите подпомагат развиването  на отговорен бизнес, решихме да отправим предизвикателство към учениците, което обединява двете теми. По този начин ние искаме да ги провокираме да мислят по изобретателен начин по реален бизнес проблем,“ заяви Стойчева.

Ираван Хира, Генерален директор на „Хюлет-Пакард България“, изпрати приветствен адрес, чрез който се обърна към учениците с думите: „Независимо от сферата, в която ще работите някой ден, стремете се всяко едно ваше бизнес решение винаги да бъде в съответствие с ценностите на обществото“. Той добави, че социалната и екологична отговорност на всеки служител е от изключително значение и „именно това е един от факторите за просперитет – в личен и обществен план, като цяло“.

Най-добрия сред 22-а отбора участници  се оказа №14. В него влизат Ивайло Кирилов от Професионална техническа гимназия „Н.Вапцаров“, Самоков, Маргарита Стойчева от Национална финансово-стопанска гимназия, София, Венцислав Стоев от гимназията по техника и мениджмънт „Христо Ботев“, Ботевград, Силвия  Иванова от Софийска гимназия по строителство, архитектура и геодезия и Мартин Кановски от 134 СОУ „Димчо Дебелянов“, София.

Те впечатлиха журито със своята идея за мащабна компания за подбряване на хранителните навици, физическото  здраве и комуникацията сред младите. Предложението включва серия от събития, които доброволци от „Хюлет-Пакард България“ организират, като здравословен пикник, спортни прояви в училища и промотират активната комуникация сред хората на популярни места. Състезателите се бяха погрижили и за маркетинга на кампанията, като измислиха атрактивни имена на отделните прояви – „Вашият семеен здравословен пикник“,“Спортувай с нас“ и „А, ти как живееш?“.

Инициативата „Отговорен бизнес и иновации“ се подкрепя освен от „Хюлет-Пакард България“ и от Европейската комисия. През последните четири години над 13 хил. ученици от страната ни са преминали обучение през съвместната програма на софтуерната компания и „Джуниър Ачийвмънт България“, а над 500 са се борили за място сред българските представители в Брюксел. За периода 2006-2010 г. подкрепата на „Хюлет-Пакард България“ възлиза на близо 50 хил. лева, като програмата бележи стабилен ръст на участници, който за тази година е 20 на сто.

„Джуниър Ачийвмънт“ пък е най-старата, най-голямата и най-бързоразвиващата се организация с идеална цел, която работи в областта на икономическото образование. Основана в САЩ през 1919 г. , тя е достигнала до повече от 80 милиона младежи. Само през настоящата академична година 8.5 милиона ученици в 400 хил. класа, 330 хил. доброволци в 123 държави участват в курсовете и програмите на Джуниър Ачийвмънт.

Джуниър Ачийвмънт България
Основана през 1997г., „Джуниър Ачийвмънт България“ е член на организацията Junior Achievement Worldwide (JAW) и нейното регионално подразделение Junior Achievement –Young Enterprise Europe (JA-YE).

Иновационният лагер на JA-YE Europe е интензивен уъркшоп за генериране на идеи, по време на който учениците се събират, за да мислят върху конкретно бизнес предизвикателство и да предложат идеи за успешното му решаване. По време на иновационния лагер спонсорът на събитието задава предизвикателството за участващите ученици. То обикновено е свързано със сферата на дейност на спонсора. Учениците са разделени в отбори и трябва да предложат решение в рамките на 24 часа, като разполагат с информация (чрез достъп до Интернет) и компютърни ресурси.

Членовете на отборите обикновено не се познават, трябва бързо да се сработят помежду си, за да намерят начина да работят заедно възможно най-ефективно. Прилагайки принципа на „учене чрез правене“ учениците развиват своите умения за междуличностна комуникация и решаване на проблеми и се научават да работят под напрежение и в много кратки срокове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *