Microsoft стартира програма за финансиране на идеи на младежи между 13 и 25 години

Microsoft обяви старта на Microsoft YouthSpark Challenge for Change − онлайн конкурс на инициативата Microsoft YouthSpark – който кани младежи на възраст между 13 и 25 години от цял свят да споделят своите идеи за промяна в техните общности, учебни заведения и в света като цяло. Challenge for Change пита младежите как биха използвали технологиите и ресурсите на Microsoft, за да направят и постигнат повече. 

Microsoft YouthSpark Challenge for Change е глобален конкурс, който вдъхновява социално ангажирани младежи от цял свят и ги мотивира да променят света към по-добро. За пръв път тазгодишният конкурс е отворен за младежи на 13-годишна възраст. Кандидатурите трябва да са на английски език и ще се приемат до 25 март. Петнадесет финалисти от всяка възрастова група (13-17-годишни и 18-25-годишни) ще спечелят Surface Pro 3 с Office 365. Петимата, класирани първи във всяка възрастова група, печелят още:

o Изумително пътуване до Никарагуа за развиване на лидерски качества и способности за внасяне на промени;

o 2500 щатски долара в брой, за да превърнат идеите си в реалност;

o Microsoft Windows Phone1;

o Възможност да бъдат застъпници на Microsoft YouthSpark за една година.

Challenge for Change е част от Microsoft YouthSpark – ангажиментът на компанията да осигури възможности за образование, заетост и предприемачество на младите хора по целия свят.

Всички желаещи да участват трябва да посетят www.Microsoft.com/YouthSparkChallenge и да попълнят формуляра за участие, като опишат идеята си и как технологиите и ресурсите на Microsoft могат да помогнат за постигането й.

След като приключи приемането на кандидатурите, в периода 26 март-5 май 2015 г. съдиите ще изберат 30 финалисти (15 от всяка възрастова група), които ще бъдат поканени да представят видеоклип, в който да споделят повече за идеите си. Всички видеа ще бъдат качени на сайта и в периода 7-14 май 2015 г. ще бъде проведено публично гласуване, на базата на което ще се определят по петима победители във всяка възрастова група, които ще бъдат обявени от Microsoft на 27 май 2015 г.

Съдиите ще търсят кандидатури, които са креативни и имат потенциала да окажат положително въздействие върху даден социален въпрос. Също така, съдиите ще оценяват как проектите предлагат да се използват технологиите и функционалността на Microsoft за стартиране и осъществяване на социални инициативи. Критериите ще бъдат оценявани, както следва:

Ясен проект за това как продуктите на Microsoft ще помогнат на участниците за тяхната кауза или идея; ясна връзка с характеристиките на въпросния продукт (25%)

Ясна визия за това как наградният пакет ще спомогне за тяхната кауза или идея (25%)

Настоящо или потенциално социално въздействие на идеята (25%)

Оригиналност и креативност на кандидатурата (25%)

Промяната може да бъде голяма или малка – доброволческо участие като учител или наставник, организиране на университетски събития или създаване на организация в подкрепа на любима кауза. Приветстваме кандидатури от студенти, които внасят положителна промяна по дребни, но важни начини, както и от амбициозни носители на промяна, притежаващи идеи, които биха могли да бъдат от национално или дори глобално значение. Идеите им могат да бъдат нови и неизпитани или нещо, с което се занимават в продължение на години. Независимо каква е идеята, ние искаме да я чуем!

През 2014 г. победителите бяха Сара Стифлър, Сатя Нараянан Субраманиан, Доминик Ко, Хуан Карлос Мурильо и Лора Фултън. За повече информация, можете да видите техните истории от пътуването им до Еквадор в Microsoft Stories.

Сара Стифлър е режисьор на свободна практика от Сиатъл. Завършва френски и испански език в университета „Мериленд колидж парк“ през май. Тя е съосновател на Journey in their Shoes, където се споделят човешки истории и общото между хората от цял свят, независимо от различията им. Всяка от историите се публикува на www.journeyintheirshoes.com. Нейната цел е да разкаже на света какво е да бъдеш човек, представяйки красотата на всеки човек в историите им и поуките, които са си взели, както и да се култивира една общност, основана на любов, уважение, състрадание и приемане – не въпреки различията, а заради тях. Видеоклипът на Сара за Challenge for Change може да се намери тук.

Сатя Нараянан Субраманиан е технологичен евангелист от Индия, ръководеща програма за цифрова грамотност, която предстои да бъде преместена онлайн. Тя създава портал, който предоставя 10 часа безплатно индивидуално обучение, започвайки от „Какво е компютър?“ до знанията, необходими за ежедневното му използване. Видеоклипът на Сатя за Challenge for Change може да се намери тук.

Доминик Ко е студент във Филипинския университет. Той работи за насърчаване на грамотността сред филипинските младежи. Целта му е да осигури исторически книги онлайн, така че повече хора да развият чувство за национална идентичност и да преоткрият основните моменти от историята на Филипините. Видеоклипът на Доминик за Challenge for Change може да се намери тук.

Хуан Карлос Мурильо е мексиканец и студент в Масачузетския технологичен институт, който основава Sin Miedo a la Corriente, за да привлече интереса на гимназисти към електротехниката и електрониката. Чрез този социален проект, студенти по инженерство преподават безплатно електротехника и електроника на мексикански юноши в неравностойно положение, като ги ангажират с практически занятия, като напр. създаване на собствени електродвигатели, батерии, електромагнити, крушки, соларни коли, генератори и др. Видеоклипът на Хуан за Challenge for Change може да се намери тук.

Лора Бет Фултън от Ню Джърси посещава Университета в Питсбърг, където учи инженерство. Тя основава Science for Success като част от проекта й за организацията на скаутите през септември 2010 г. Тя насърчава млади момичета да изследват науката в ежедневието си и да помислят за научна кариера. Чрез Science for Success, която включва над двеста часа развитие на лидерски умения, тя създава филм, в който интервюира двадесет местни видни жени учени, за да покаже как младите момичета могат да бъдат запленени от науката и да обмислят научни кариери. Видеоклипът на Лора за Challenge for Change може да се намери тук.

През 2013 г. победителите бяха Адам Дън, Брайън Хики, Шеха Джаяпракаш, Кристина Онг и Меган Ший. 

Студентът по архитектура и физика от държавния университет в Северна Каролина Адам Дън започва Triangle Youth Leadership Services с приятелите си Джоузеф Бонд, Стивън Мазур и Девън Райли, с цел да впрегне енергията и креативността на младите хора за решаване на проблемите на общността.

Роденият в Лудънвил, Ню Йорк, Брайън Хики е второкурсник в „Бабсън колидж“, където учи бизнес, предприемачество и търговия. Той работи с програмата Engeye в помощ на образователни инициативи в Уганда в продължение на няколко години, водейки кампании за набиране на хиляди долари за учебници и слънчеви панели за училищата.

Шеха Джаяпракаш от Фримонт, Калифорния, е студентка по компютърни науки, специализираща биоинформатика в Калифорнийския университет в Сан Диего. Тя комбинира видеоигрите и социалните мрежи и създава Bystanders to Upstanders (B2U), която има за цел да промени из основи филантропията като възнаграждава действия на доброта и вдъхновява участието на местните студенти.

Родената в Сакраменто Кристина Онг завършва политически науки в Калифорнийския университет в Ървин с втора специалност в сферата на гражданската и общностна ангажираност. Тя създава мултидисциплинарна учебна програма за укрепване на мира за ученици и учители от цял свят.

Меган Ший от Уест Честър, Пенсилвания е първокурсничка в университета в Станфорд, която планира да специализира екологична дисциплина, съчетаваща науката и политиката. Тя е била учен през целия си живот, което вдъхновява създаването а Minds (to) Matter – програма, която учи децата на научния метод и насърчава изследванията им.

Microsoft YouthSpark е глобална инициатива, която има за цел да създаде възможности за 300 милиона младежи по света чрез партньорства с правителства, неправителствени организации и бизнеса. Целта на инициативата е да се обърне внимание на различията във възможностите на младите хора по целия свят – различия между тези, които разполагат с достъпа, уменията и възможностите да бъдат успешни, и онези, които са лишени от такива възможности.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *