Българската технологична фирма Melissa Climate, която наскоро привлече рискова инвестиция в размер на 1 милион лева, обяви коледна кампания срещу изсичането на иглолистни дръвчета за украса. Българската компания произвежда умно устройство за контрол на климатици през смартфон, което цели да спести от изразходената електроенергия на климатика и респективно – да намали вредните емисии във въздуха.
“Вероятно малцина са запознати, че за да израсне с 10 см., на едно борче са му необходими две години. Същевременно за броени дни преди празниците биват изсечени хиляди такива дръвчета, само за да бъдат струпани по улиците и пазарите, след което поставени за няколко дни вкъщи и изхвърлени. Екипът на Melissa призовава тази Коледа да се откажем от украсата от отсечено дърво и да го заменим с елхичка в саксия, която може да бъде посадена след празниците” – сподели Любомир Янчев, основател на Melissa, който е едва на 20 години.
Компанията ще засади по едно дръвче за всяко устройство, закупено през месец декември. Акцията по засаждане ще се проведе през пролетта на следващата година, тъй като това е най-подходящият период за залесяване.
Melissa Climate наскоро получи инвестиция в размер на 1 млн. лв. за разрастване на дейността си на чужди пазари. Продуктът вече се продава в Испания, а компанията води преговори с водещи производители на климатици в Турция, както и в други страни в Европа и Азия. Любомир създава фирмата още преди да е завършил средното си образование и днес тя е сред най-перспективните стартиращи компании в бързо-развиващия се сегмент „Интернет на нещата“ (Internet of Things). Това е нов технологичен бранш, който включва редица решения за свързване и дигитализиране на предметите около нас – от дома и автомобила, до климатика, прахосмукачката и кафеварката.