Мастър класа показа на ученици как се става предприемач в автомобилната индустрия

На 28 Март в Шоурума на Хюндай България се проведе Мастър клас, организиран от Джуниър Ачийвмънт, част от партньорския проект Skills for the future („Умения за бъдещето“), насочен към ученици от професионални гимназии. За втора поредна година компанията е партньор в този проект, който представлява допълнителен модул към програмата „Учебна компания“ на JA България. Инициативата цели да вдъхнови младите хора да бъдат по-предприемчиви и да ги подготви за света на бизнеса.

На организирания Мастър клас изпълнителният директор на Хюндай България – Савина Константинова представи на учениците  характеристиките на българския пазар на автомобили, корпоративната култура на компанията, стратегията за развитие на служителите и техниките за ефективно обслужване на клиентите. Търговския директор на Хюндай България Стефан Митов също грабна интереса на учениците с факти свързани с автомобилния рали шампионат, който компанията организира и възможностите ученици под 18 години да се включат в него.

В рамките на организирания Мастър клас, учениците бяха разделени на екипи, като разполагаха с 1 час за представяне на примери за предприемаческо поведение на работното място, както и на стратегии за развитие на предприемаческото мислене в служителите. При решението на казуса учениците предложиха креативни идеи за повишаване на лоялността на служителите, тяхната мотивираност и ангажираност в работата.

През изминалата учебна година общо 17 страни се включиха в проекта, а националният победител от България – учебна компания на JA България „Аурелия“ от СГСАГ „Христо Ботев“ представи на европейския финал в Прага своята идея за соларна система, чрез която да се изсушават пътищата  през студените сезони, предпоставка за намаляване на пътните инциденти. Ученичката Цвети Горнишка от учебната компания  „Аурелия“, сподели своите впечатления от проекта и участието на европейския финал: „Преживяването беше неповторимо и изключително полезно и обогатяващо. Запознах се със страхотни хора от различни държави, имащи много различна култура и виждане, беше ми невероятно интересно да си общувам с всеки един.“

В рамките на проекта миналата година беше организирано и Facebook състезание за най-добра снимка и есе на учебна компания, като отново ученици от СГСАГ „Христо Ботев“ спечелиха един от 7-те учебни автомобила, осигурени от Хюндай. Страните участници в проекта тази година са 15, а училищата от България са:

► Софийска гимназия по архитектура, строителство и геодезия 
► ПГ по механотехника „Юрий Гагарин“, Русе
► ПГ по транспорт и транспортен мениджмънт, Казанлък
► ПГ по туризъм „Пенчо Семов“, Габрово

Възможността гимназистите от професионални гимназии да реализират своя иновативна идея с помощта на консултант на Хюндай е друга основна част от проекта „Умения за бъдещето“. Учениците разполагат с време до края на април да работят върху своите идеи, след което ще се представят на националния финал, а победителят ще представи България на европейския финал в Мадрид, който ще се проведе на 1-3 юни 2016 г.

До този момент учениците от СГСАГ и ПГ по транспорт и транспортен мениджмънт имаха възможност да обсъдят идеите си с представител на Хюндай България, както и да участват в презентация, посветена на уменията на ефективния служител в автомобилния сектор, на проблемите и предизвикателствата, които стоят пред автомобилопроизводителите и факторите, които ще движат иновациите в тази сфера. Предстоят посещения и презентации в ПГ по механотехника „Юрий Гагарин“, Русе и ПГ по туризъм „Пенчо Семов“, Габрово.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *