Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП), Дамян Лазаров, забрани на столичната оптика „Луксит” да привлича клиенти с подвеждащо съобщение за 50-процентно намаление, съобщиха от ведомството.

Търговецът е поставил върху витрината надпис „50% отстъпка на слънчеви очила и диоптрични рамки”, като е посочил и срока на промоцията. В самия обект всяка от стоките в тези две категории има етикет със старата цена, която е задраскана и новата с намалението – на половина по-ниска от нея. Оказва се, обаче, че намалението за диоптричните рамки е валидно само в случай че бъдат поръчани и диоптрични стъкла. Но това условие не е обявено нито на витрината, нито където и да било вътре в магазина, а става ясно едва на касата при плащането.

„Действително в повечето случаи диоптричните рамки се поръчват заедно със стъкла, но това не е задължително и стъклата биха могли да бъдат закупени отделно. Следвало е търговецът да укаже на видно място своето условие, при което предлага намаление на рамките, за да е ясно за клиентите. При така създадената ситуация потребителят решава да закупи рамката и едва на касата научава, че 50-процентното намаление за нея важи само при поръчка и на стъкла“ – посочват от КЗП.

Според тях, с премълчаването на тази информация търговецът прилага нелоялна практика, за да привлече потребителя и да го подмами да вземе решение, на което не би се спрял ако му е предоставена цялата информация. За това нарушение законът предвижда санкция до 15 000 лв.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *