Кой спечели наградата на публиката на Datathon България 2018?

Отборът, който работи по казус на българската компания Identrics, част от A Data Pro спечели Наградата на публиката при оспорвана конкуренция на Datathon България 2018. Глобалното състезание включваше решаване на реални бизнес казуси в сферата на изкуствения интелект, автоматичното разпознаване на изображения и компютърната обработка на естествен език. Постиженията на екипа получиха най-висок резултат в гласуването, надминавайки резултатите на екипи, работили по задачи на няколко големи международни компании. 

 

Предизвикателството, което българската компания Identrics, част от A Data Pro отправи към участниците, бе свързано с извличане на думи от новинарски текстове. Нишант Чандра, член на журито, част от ТОП 10 на изследователите на данни в Индия и признат от Американското правителство за изключителен изследовател, сподели: „Казусът на Identrics е наистина нестандартна задача, свързана с обработката на естествени езици (Natural Language Processing). Двата екипа, които работиха по него показаха голяма решителност, за да се справят и представиха необикновен подход.“ 

 

„По казуса на Identrics работиха два отбора – единият онлайн, а другият на локално ниво. И двата екипа успяха да достигнат до нестандартни решения. Онлайн отборът създаде работещ код, който в момента анализираме по какъв начин да адаптираме в работния процес. Локалният отбор, от своя страна, предостави интересно решение за графична визуализация на лингвистичната структура на текста. Впечатлен съм от съвестната и сплотена работа на двата отбора, което бе възможно благодарение на синергичното съчетание на интелекти“, каза Деян Пейчев, ментор на двата отбора и технически директор на Identrics. 

 

Критериите за наградата на публиката се сформират от гласуване в специално създадена от организаторите платформа, която позволява на всички регистрирани потребители да разгледат решенията на отборите и да дадат своя вот. Специално изградени фукнционалности на платформата дават възможност на участниците да опишат работата си и използваните подходи, които са достъпни и за публиката. 

 

В състезанието се включиха над 140 специалисти от 24 държави на четири континента – Европа, Азия, Северна и Южна Америка, които в рамките на 3 дни, работиха денонощно по заданията на водещи компании в сфери като технологии, бизнес администрация, търговия на дребно, маркетингови проучвания, потребителско финансиране.

 

Журито на състезанието бе съставено от 30 български и световни лидери в своята област, сред които Преслав Наков и Нишант Чандра.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *