снимка: Pixabay.com
Обичате ли да пишете? Отдава ли ви се да създавате текстове с маркетингова цел? Добрият и стилен изказ, съчетан с правилно структуриран в граматично отношение текст, е възможност за нов и успешен бизнес. Всеки сайт се нуждае от уеб съдържание. Програмистът написва програма, благодарение на която се създава даден сайт, но копирайтърът е този човек, който обогатява платформата с полезно и интересно съдържание. Иновативните идеи, нестандартните подходи и приятният изказ са ключови моменти, които е желателно да прилага всеки автор на уеб съдържание. Креативността, богатият лексикален фонд и употребата на много синоними са важни критерии за един успешен копирайтър.
Необходимо е копирайтърът да познава идентичността на фирмата, за която ще създаде текст
Тази професия е изпълнена с безброй предизвикателства. Да изкарвате прехраната си, работейки в копирайтинг агенция, не е никак лесно. Много важно е човекът, който ще пише текста, да познава добре компанията – нейните продукти, идеи и ценности. Ако един копирайтър е наясно с идентичността на фирмата, това оказва позитивно влияние върху текстовете, които създава и в тях може по-ярко да се откроят идеите, които дадената фирма генерира, както и да се покажат методите, подходите и стратегиите, които фирмата прилага, за да е високо ценена на пазара.
Важно е копирайтърът да проучи каква е таргет групата и да пише на достъпен за нея език
В зависимост от това каква е аудиторията, която ще чете текста, стилът на изказа на автора е добре да бъде различен. Ако хората, които ще четат уеб съдържанието, са предимно тийнейджъри, не е недопустимо да има чуждици от английски език, както и жаргонни думи, за да се доближи текстът максимално до начина на мислене на таргет групата. Важно е написаното да е достъпно за хората, които го четат – значението на думите да е ясно за четящите, стилът да е достъпен и да е съобразен с познанията и възможностите на четящата аудитория.
Ако таргет групата е предимно от възрастни хора, тогава езикът трябва да е коренно различен от този за тийнейджърите. Важно е да има правилен изказ и в този случай употребата на жаргон би била недостатък, тъй като за таргет групата тези лексеми не биха били познати като съдържание. Лексикалният фонд трябва да е достъпен и адекватен за целевата аудитория.
Желателно е да има предварителна съгласуваност на идеите, които ще бъдат отразени в текстовете, с начина на мислене на бранд мениджъра на компанията
Ако има дисхармония и копирайтърът чрез своите текстове създава едно лице на компанията, а бранд мениджърът преди това е сътворил друг образ, се получава своеобразен дисонанс и следва загуба на доверие в идеите, които прокламира компанията. Потребителите започват да изпитват съмнение какви в действителност са ценностите, които фирмата цели да съблюдава и това не води до градивно развитие на фирмата. Затова е желателно да има обстойна и ползотворна комуникация между копирайтъра и бранд мениджъра на компанията.
Копирайтърът е писателят, творецът във фирмата. Той създава имидж на компанията чрез своите текстове. Това определено е една сериозна и отговорна задача. Затова имиджът, създаден в текстовете му, трябва максимално да кореспондира с предварителния образ на фирмата, изграден от бранд мениджъра. Създаването на качествена марка изисква талант, а поддържането на тази марка на върха изисква постоянство и градивни усилия.
Важно е копирайтърът да е запознат с изискванията за SEO оптимизация на текстовете, която периодично претърпява промени
Богатият речников фонд, употребата на синоними, креативните идеи, познаването на маркетинг стратегиите на фирмата и нейния брандинг, както и правилното таргетиране, не са единствените важни условия за успешното практикуване на тази професия. Много важно е копирайтърът да е наясно с периодичните промени, които настъпват при SEO оптимизацията. Колкото повече ключови думи и хиперлинкове има, толкова по-оптимизиран ще е текстът. Важно е да има богато разнообразие от лексеми, защото това генерира по-голям процент уникалност на текста и при търсене в Google уебсайтът, в който е включен текстът, ще се позиционира на по-предна позиция и ще бъде открит по-лесно.
„Lifelong learning“ или учене през целия живот
Като всяка една изпълнена с предизвикателства и иновации професия, тази на копирайтъра също се развива динамично и претърпява метаморфози. Добрият копирайтър, който създава качествено уеб съдържание, е необходимо непрекъснато да следи за новостите в дейността си. Това е професия, която стимулира човек да чете и да се развива през целия си живот. Всяка допълнително прочетена информация може да е от значение за написването на следващ текст. Затова стратегическият модел на „lifelong learning“ е в пълната си сила при тази прекрасна и интересна професия.