Сайтовете с оферти за групово пазаруване се превръщат във все по-привлекателна сфера за интернет предприемачите и все повече нови проекти се появяват в тази област през последните месеци. Това разказват пред Newbusiness.bg хора от стартъп общността в България.
Браншът се развива все по-динамично и се откроява като един от най-бързо растящите уеб сегменти у нас. Както начинаещи, така и опитни онлайн предприемачи, а също и хора с опит от други сфери на бизнеса, напоследък стартират проекти в областта на колективното пазаруване.
Сред новите проекти има както такива на малки и средни фирми, така и на големи компании. Не липсват обаче и сайтове за колективно пазаруване, създадени от съвсем начинаещи онлайн предприемачи.
Причината за нарастващия интерес на малкия и среден бизнес към този сегмент е в относително лесното стартиране на такъв тип бизнес, както и и ниския праг на инвестициите в областта. Реално сайт от този тип може да бъде създаден и на популярни отворени платформи като WordPress, Joomla и Drupal, а поддръжката му може да се осъществява и с малък екип. Възможно е също вместо собствен сайт за колективно пазаруване да се направи афилиейт, който да работи с оферти от популярните такива портали.
Бързото развитие на бранша и нарастващият интерес от страна на потребителите също са важен фактор при решението на стартиращите предприемачи да се включат в него. Не на последно място сред причините са и сравнително добрите възможности за скалиране на бизнеса. Всичко това превръща колективното пазаруване в перспективен сегмент, в който се появяват все повече нови играчи.
Запознати със сектора обаче посочват, че макар и прагът за стартиране на такъв бизнес да е нисък, това далеч не означава, че за него не трябват усилия и ресурси. Затова и според компании от бранша, е добра идея.