Кои са най-бързо развиващите се онлайн сегменти

 

Интернет безспорно се превърна във важна част от живота на всички ни и е ключов фактор за развитието на повечето икономически браншове. Показателен в това отношение е фактът, че преобладаващата част от най-голтемите корпорации в света по пазарна капитализация работят в технологичния сектор, а онези, които са част от други сегменти на икономиката, също са тясно зависими от развитието на информационните технологии.

 

Тази промяна се случи само за няколко десетилетия, през които петролните и стоманодобивни корпорации отстъпиха своите позиции в класациите по пазарна оценка на водещите ИТ гиганти.

 

Дигиталният сегмент вече отдавна е и лидер в сферата на стартирането на бизнес, а над 90% от стартъпите както у нас, така и по света, развиват различни типове технологични продукти или услуги. Всичко това напоследък води и до претрупването на сектора с нови играчи и превръщането му в своеобразен „червен океан“ – сектор, в който е пълно с различни по големина „риби“ и те се изяждат помежду си.

 

Налага се въпросът: кои са най-бързо растящите ИТ сегменти, които движат сектора през последните години. Ето някои от тях, подбрани от екипа на newbusiness.bg:

 

Електронна търговия

 

Онлайн продажбите безспорно са звездата на растежа в интернет пространството през последните години. За това спомагат както бързо променящите се нагласи на потребителите, така и наличието на все повече безплатни или лесно достъпни решения за създаване на онлайн магазини – от платформи като Magento, OpenCart, os commerce и PrestaShop, през плъгини за WordPress, най-популярен сред които е Woo Commerce, до решения под наем (предлагани по модела „софтуер като услуга“ (Software as a Service) като Shopiko.

 

Онлайн хазартът

 

Изненадващо за мнозина залаганията и останалите игри на късмета по интернет се оказват сред най-динамичните браншове и броят на този тип сайтове, както и на техните потребители нараства с бързи темпове. „Очакваме този сегмент тепърва да се развива, поради влаганите в него ресурси и иновациите, които го правят все по-удобен“ – споделят от сайта bezplatni-zavartaniya.bg.

 

Груповото пазаруване

 

По-малкият брат на онлайн търговията отдавна вече „възмъжа“ и се превръща във важен приходоизточник, а само в България в този сегмент функционират десетки компании, както и още повече техни афилиейти.

 

Дигиталният маркетинг

 

Развитието на останалите браншове е важен фактор и за бързото разрастване на още един сегмент – дигиталния маркетинг, от който се очаква да подобри позициите както на онлайн магазините, така и на фирмите за афлиейт услуги, бетинг сайтовете и всевъзможни други проекти в глобалната мрежа. Той от своя страна обхваща редица подсегменти, сред които са банер рекламата, оптимизацията за търсакчи, рекламата на клик (т.нар. pay per click), дизайнът, както и редица други по-малки рекламни сегменти във виртуалното пространство.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *