Първият випуск на Лидерската академия на Съвета на жените в бизнеса в България завършва обучението си днес. 43 амбициозни жени, представителки на малкия и средния бизнес и дами с опит на мениджърска позиция, преминаха през обученията на академията. Те бяха избрани от Съвета на жените в бизнеса сред сериозна селекция и започнаха модулите през юни 2014 г.
Лидерската академия се организира и финансира от компании от Съвета на жените в бизнеса в България и е напълно безплатна за участниците в нея. Шестте високопрофесионални обучения на академията са насочени към развиване на лидерските умения, насърчават инициативността и предприемаческия дух на съвременната жена за разширяването на бизнеса й и поемане на по-големи отговорности. Членовете на Съвета на жените в бизнеса ще продължат да подкрепят дамите от първия випуск на академията с коучинг и менторска програма.
Сертификатите за завършване на випуск 2014/2015 ще бъдат връчени лично от г-жа Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и почетен член на Съвета на жените в бизнеса в България и от г-н Гълъб Донев, заместник-министър на труда и социалната политика. Това ще стане тази вечер на официална церемония, организирана от Съвета в Международния център на УниКредит Булбанк.
Профил на випуск 2014/2015
33% от дамите, част от първия випуск на Лидерската академия, развиват свой собствен бизнес. Останалите са представители на компании. Разнообразието от сектори на икономиката, в които работят успелите жени, дава основание да се смята, че в България няма сфера табу за дамите. Интересен факт е, че има две представителки на държавната администрация, което показва стремеж и в тази сфера да бъдат прилагани добри управленски практики. В Лидерската академия участват и по няколко дами на високи позиции от застрахователния сектор, търговията на дребно и хотелиерството. На позиция управител са 43% от жените. Освен разнообразие от сектори в Лидерската академия са привлечени жени от цялата страна – София, Ямбол, Пловдив, Търговище, Бургас и Добрич.
„Успехът на първото издание на Лидерската академия ни дава увереност, че инициативата допринася за развитието на жените в България и затова планираме да продължим с нейното второ издание”, обяви на пресконференция днес Боряна Манолова, председател на Съвета на жените в бизнеса и главен изпълнителен директор на Siemens България.
„УниКредит Булбанк подготвя професионалните модули и обучители за Лидерската академия и за нас е чест да участваме в този проект, който е от изключителна полза не само за дамите, но и за всички мъже в бизнеса. В диалога и работата, свързана с насърчаване на дамите на лидерски позиции, трябва да участват повече мъже. ”, смята Андреа Казини, главен оперативен директор и заместник-председател на управителния съвет на УниКредит Булбанк
Новото в Лидерска академия 2015/2016
През втората учебна година в обучителната програма ще бъде включен един допълнителен модул – Design thinking, обяви Цветанка Минчева, член на управителния съвет на УниКредит Булбанк и директор „Банкиране на дребно”. Той ще дава нов модерен поглед към раждането и развиването на идеи в екипа. Програмата ще бъде осигурена от компанията SAP. Любопитно е, че преди да бъде предложен като част от академията, дамите от Съвета на жените в бизнеса лично преминаха през това иновативно обучение. Останалите модули на академията включват опознаване на силните и слабите страни чрез емоционална интелигентност, даване и получаване на обратна връзка, ролята и управлението на различията в компания и т.н. Предвиден е и тиймбилдинг, интерактивно обучение за работа в екип и сътрудничество. Всички обучения се водят от професионални трейнъри. Ново тази година е и, че домакини на модулите ще бъдат различни компании, които членуват в Съвета на жените и така дамите ще могат да опознаят допълнително различни бизнеси.
Кандидатстване за Лидерска академия 2015/2016
В Лидерската академия, випуск 2015/2016, могат да кандидатстват дами с 2-3 и повече години опит на мениджърска позиция, собственици или управители на малък и среден бизнес и др. с желание и инициативност да развиват лидерските си умения за разширяване на бизнеса и поемане на по-големи лидерски отговорности. Кандидатури се приемат до 12 април 2015 г. на www.womeninbusiness.bg.
Кандидатстването става чрез изпращане на мотивационно писмо и на професионално CV. Във формуляра дамите ще трябва да се мотивират накратко как обучението в Лидерската академия ще подобри работата им, къде се виждат след една година в професионален план и да споделят кой е техният най-голям успех в личен или професионален план.
Избраните кандидати след внимателен подбор, професионално подкрепен от дирекция „Човешки ресурси” на ЧЕЗ, ще бъдат поканени през май 2015 г. на първия модул от Лидерската академия. Еднодневните обучения ще се проведат през май, юни, септември, ноември 2015г., и януари и февруари 2016 г. Членовете на Съвета на жените в бизнеса и на управителния съвет на организацията планират да се включват в обученията и, опознавайки участничките в академията, да продължат с тях менторска и коучинг програма.