Google Buzz се появи на бял свят преди седем месеца и въпреки, че услугата все още не е успяла да измести Twitter и Facebook за споделяне на данни, тя определено има какво да предложи на компаниите. Идеята на Google е да ползват Buzz като социален инструмент за споделяне на информация вграден в уеб базираната им електронна поща Gmail. Потребителите на тази възможност, която може да се изключи, могат да споделят връзки към сайтове, видео клипове, кратки съобщения и да ги коментират като организират информацията в разговори видими от интерфейса на електронната поща.
Потребителите на услугата могат да избират дали споделяната информация да бъде само с желаните от тях събеседници, като например група от приятели или да бъде общо достъпна в Интернет пространството. В момента към Buzz са интегрирани редица популярни услуги за споделяне на информация като  Picasa, Flickr, Google Reader, YouTube, Blogger, FriendFeed, identi.ca и Twitter. Това означава, че на практика разполагаме с още един маркетингов канал, където да промоториме продуктите и услугите си. За компаниите това определено би било от изключителна полза, поради което и от проекта Mashable са описали основните полезни опции в помощ на малките и средните фирми. Както и гореописаните уеб приложения станали изключително популярни в последните години, така и Google Buzz може да предостави редица предимства на хората и компаниите решили да го използват. Ето и най-полезните възможности, които компаниите могат да почнат да ползват веднага.

1. Получаване на обратна връзка от клиентите

Подобно на RSS онлайн новинарските емисии и начина по който функционира Twitter, Buzz дава възможност да публикувате съобщения към група последователи, които са се абонирали за вашите новини. В сравнение с Twitter услугата на Google има някои видими предимства. Публикуваните съобщения могат да са над 140 символа и да включват снимки и линкове, което ги прави отлични за публикуване на фирмени PR материали. Допълнително отговорите към всяко едно публикувано съобщение са групирани, което позволява лесното им проследяване и анализирани. Например при пускането на нов продукт, много бързо може да се ориентирате дали той е полезен и как се възприема, поне според най-технологично напредналите ви потребители. Освен това на публикациите може да се отговаря чрез електронна поща или веднага чрез чат услугата Google Talk.

2. Връзка с партньори
Ако използвате Gmail за служебна кореспонденция вече разполагате с изградена мрежа в Google Buzz. Интеграцията на тези две услугите позволява да споделяте информация с хората с които най-често общувате. След като изберете на кои от тях желаете да следите Buzz новостите, вие автоматично следите новините около тях. Може да ги коментирате, харесвате, или да отговаряте с писма или чат съобщения. Представете си сега че поддържате връзка с няколко склада за суровини и може в реално време да се информирате кои материали са пристигнали и бързо да поръчвате необходимите ви количества преди конкурентите ви да са ги изкупили.

3. Съвместна работа
Google Buzz позволява да изпращате съобщения както на всичките си последователи, така и на избрани групи от тях. Ако използвате опцията за създаване на групи с приятели (например, колеги, партньори) в Gmail, те автоматично ще бъдат достъпни в Buzz. В противен случай може да създадете нови групи по всяко време. Това дава възможност както за свикване на бързи онлайн дискусии с колегите като например, кой ще има възможност да работи допълнително през почивните дни, така и за споделяне на важна информация към вашите търговски партньори. Тази функционалност е изключително полезна и доста напомня на специализираните инструменти за онлайн сътрудничество като SocialWok за които сме писали в старите броеве на NewBusiness.bg.

4. Маркетинг
Споделяйки информация с клиентите си ги привличате като част от по-близкото обкръжение на вашата компания, където и те имат възможност да споделят мнението и желанията си относно вашите продукти и услуги. Това не само позволява да следите настроенията на потребителите ви и да правите проучване на пазара. С няколко клика може да разгледате профилите на следващите ви клиенти и да разберете от какво се интересуват, какво друго харесват и евентуално къде се намират. Разбира се ако са разрешили споделянето на такава информация, но въпреки това тази възможност не трябва да се пропуска. Разполагайки с данни за вашите клиенти може да ви е по-лесно да идентифицирате и впоследствие отговорите на техните нужди и потребности особено ако сте малка компания или правите строго специализирани продукти и услуги. При по-големите компании ползата от Buzz като маркетингов инструмент е дори още по-голяма. А никой не би подценил дори най-малкия допълнителен информационен канал, особено когато е безплатен!

5. Споделяне на съдържание
Въпреки изброените скрити предимства на Google Buzz, които са описани по-горе, основната му цел си остава социалното споделяне на информация. Точно както компаниите използват Twitter и Facebook и инструмента на Buzz има потенциала да се превърна в мощна медия за споделяне на съдържание. Може да го използвате за популяризиране на новите си продукти и услуги, и да изисквате обратна връзка от клиентите ви за техните предимства и недостатъци. Както и при останалите услуги от подобен род може да смесвате промоциални съобщения с друга полезна информация за вашите продукти и услуги и да общувате активно с клиентите си.

Разбира се както и повечето услуги на Google Buzz е създадена първоначално за крайните клиенти, а не за бизнеса. Липсват важни функции като бизнес акаунти, многопотребителска поддръжка, интеграция с други пощи освен Gmail и много други. Има и съмнения дали Google Buzz ще се утвърди във времето както и другите подобни услуги или в един момент ще отпадне подобно на широко рекламирания Google Wave. За да ползвате пълноценно Buzz е хубаво да създадете корпоративна Google Profile страница. В нея може да има линкове и полезна информация за компанията ви, което от своя страна ще засили до известна степен онлайн присъствието ви. Социалният инструмент на Googleима доста полезни опции, които може да се ползват, дори преди да е станал официална част от Google Apps бизнес приложенията. Нищо не пречи да имате още един комуникационен канал с вашите потребители. Затова ако сте пропуснали да се осведомите за възможностите на системата посетете страниците на Buzz и се информирайте, за да бъдете в час с последните ИТ новости, които могат да допринесат за развитието на бизнеса ви.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *