Как да задържим клиентите си след Черния петък и да подготвим уебсайта за празниците

За много онлайн търговци периодът на Черния петък и Киберпонеделник е свързан с огромно натоварване, но и с възможност за несравнимо повече продажби отколкото през останалото време на годината. След него обаче за тях идва ново предизвикателство – а именно как да задържат вече привлечените посетители на сайтовете си и да ги накарат отново да се включат в празничното пазаруване – този път за Коледа и Нова година. Най-голямата хостинг компания у нас СуперХостинг.БГ предлага няколко съвета в тази насока. Екипът на компанията напомня, че 

качественото обслужване и доброто потребителско изживяване 

са сред основните фактори онлайн търговците да изградят лоялни и дълготрайни отношения с клиентите си. За целта е необходимо първо да се обърне внимание върху интуитивността на уебсайта или електронния магазин. Рубриките, продуктовите снимки и описанията – всичко трябва да бъде направено така, че клиентът да може да се ориентира бързо и лесно да направи своята поръчка. Друг начин потребителите да се чувстват обгрижени с необходимото внимание е чрез осъществяването на чат връзка. Чрез нея търговците могат да вникнат по-добре в клиентските нужди и да им предложат решение чрез своите продукти и услуги. 

Акцент върху добре обмислената имейл стратегия 

Ако търговецът иска да запознае аудиторията на сайта си с нови или малко познати продукти, добра идея е да го направи чрез персонализирани електронни писма. Експертите на СуперХостинг.БГ съветват продавачите да изготвят имейл бюлетини на месечна база, в които да включват стойностно съдържание, свързано с новостите, предстоящите промоции или бъдещите активности на сайта си. 

Запазване на отношенията с клиента след покупката 

“Добра практика е да се свързвате по имейл с клиентите една седмица, след като са направили поръчка. В него бихте могли отново да им благодарите, че са избрали именно Вашия бранд и да им дадете съвети за оптимално използване на закупените артикули” – посочва Цветелина Георгиева, маркетинг мениджър в българската хостинг компания. 

Програмите за лоялност 

са друг мощен инструмент онлайн търговците да мотивират клиентите си да пазаруват по-често от тях. По този начин те имат възможност да се отблагодарят на онези, които са ги подкрепили в началото на тяхното бизнес развитите. “Колкото по-близо допускате клиентите до същността на Вашия бранд, толкова повече се сближавате с тях и затвърждавате убеждението им, че са направили правилния избор, доверявайки се именно на Вас” – отбелязва още Цветелина Георгиева. 

Автоматизиране на празничния маркетинг 

За да си подсигурят свободно време за почивка по време на коледно-новогодишните празници, собствените на онлайн магазини могат да използват софтуер за изпращане на имейли, който позволява съобщенията да се изпращат автоматично на определени дати. В добавка могат да се използват и плъгини за WordPress, както и други приложения за автоматизация, които биха могли да свържат различни онлайн услуги и автоматично да извършват определено действие, при възникването на дадено събитие. 

Не подценявайте трафика през празничния период 

Подобно на подготовката за Черния петък и сега онлайн търговците ще трябва предварително да се погрижат сайтовете им да работят бързо, да могат да издържат на засилен трафик на посетители, както и да изглеждат добре през мобилни устройства. 

Празничен дизайн 

За да са готови за коледното пазаруване в интернет, онлайн магазините трябва и да създадат празнична атмосфера – чрез подходящи шрифтове, банери, карета, анимации и дори кратки коледни видеоклипове. Времето на снежинките по уебсайта отдавна отмина, но това не означава, че не можем да добавим тематично съдържание по нов и елегантен начин.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *