Създаването на мобилни приложения за най-популврните операционни системи, като Android, iPhone, BlackBerry OS, Symbian и Windows Phone днес е сред най-модерните сфери за бизнес старт в технологичната сфера. Хиляди независими екипи от разработчици по света (включително и от България) публикуват своите приложения в големите онлайн магазини и се надяват да постигнат успех. Някои успяват, други – не особено.
Аналитичната компания research2guidance публикува неотдавна своя доклад Android Market Insights, в който са включени няколко съвета, как да разработваме по-успешно приложения за платформата Android на Google. Според тях, разработчиците могат да увеличат до 900% своите приходи, ако се фокусират върху създаването на по-слабо конкурентни, но по-ценово ефективни категории.
Според тях например категорията Android Market’s Games предлага по-скоро посредствени възможонсти за монетизиране на проектите, поради голямата конкуренция. В категориите, в които потребителите предпочитат безплатни приложения и не са готови да плащат, също потенциалът за приходи е по-нисък.
Повече възможности се откриват в категориите, при които конкуренцията е малка, като информация за времето (Weather) – това е една от най-малките категории, която обаче има най-високия приход на приложение (revenue per app). Анализаторите съветват разработчиците да правят повече приложения за категорията Android Market Business, където все още има сравнително малко приложения (7,000) и едва 13% са платени. Същевременно компаниите са готови да заплащат за качествени инструменти за бизнес и това си е неразработена златна мина.