Искате ли да отворите онлайн бутиков магазин, но не знаете откъде да започнете? С интернет вече можете да отворите онлайн уебсайт за бижута или онлайн дрехи, без да наемате магазин. В това ръководство ще ви научим как да отворите онлайн бутик в няколко прости стъпки. 

1. Планирайте своя онлайн бизнес

Първо, направете необходимия бизнес план за вашия онлайн бутиков магазин. Ще ви помогне да отворите своя онлайн бутиков сайт. Бизнес планът е необходим, ако искате да получите средства или заеми от банки или инвеститори. 

По същество вашият план трябва да включва какво представлява вашият бизнес, неговите цели и как ще постигне тези цели. Освен това  производството,  дистрибуцията,  маркетингът  и т.н. 

Като собственик на онлайн бутик има няколко важни елемента, които трябва да имате предвид във вашия бизнес план.

2. Определете вашата онлайн бутикова марка

Марката на вашия бутик ще определи как управлявате бизнеса си. От това коя е вашата аудитория и какви продукти продавате до това как маркетирате. 

За да определите вашата марка, започнете като вземете решение за вашия целеви пазар. За нов бизнес се погрижете за конкретна демографска група, преди да разширите аудиторията си. Можете да увеличите максимално своята бизнес и маркетингова стратегия, като се фокусирате върху малка аудитория. 

Започнете с изброяване на атрибутите на вашия целеви пазар, като например: 

· Местоположение

 

 

· Работа

 

 

· Пол

 

 

· Възрастова група

 

 

· Доходи 

 

 

След това направете по-задълбочено проучване, за да разберете кои са те. Лични мотивации, поведение при покупка, харесвания и нехаресвания и др. 

Създайте личност на клиента въз основа на вашите резултати от търсенето. Можете да използвате този символ, който ще представлява вашия идеален пазар, като ръководство за развитие на марката на вашия онлайн бутик за дамска мода

След това  определете вашата ниша. Можете да се специализирате, като се придържате само към една област. 

След като вече сте определили какво продавате и на кого, можете да превключите към име на фирмата. Направете го кратко, запомнящо се и лесно за произнасяне, за да остане по-дълго в съзнанието на хората. Освен това трябва да представлява марката на вашия онлайн бутик.

То трябва да отговаря на условията да бъде регистрирано като търговско предприятие в страната, в която живеете. 

Ако сте определили името, продължете със създаването на визуалната идентичност на вашата марка. Това включва аспекти като естетиката на вашия бутик, лого, опаковка на мостри и др. Уверете се, че дизайнът се харесва на вашия клиент. 

3. Търсете източник на инвентар

Сега  потърсете източник  за продуктите, които ще продавате. 

Един критерий, който трябва да запомните, е продуктите на доставчика да съответстват на стила на вашия бутик. Ако е възможно, поискайте мостра, за да проверите качеството на продуктите. 

4. Помислете за складиране и доставка

Нека да преминем към складирането и изпращането на вашите продукти. 

Ако изберете дропшипинг, няма да се налага да се занимавате с инвентаризация и доставка, защото това ще бъдат отговорности на доставчиците. 

С метода на дропшипинг трябва да сте готови да се справите с клиенти, ако има дефекти в продуктите или проблеми с доставката. Добра идея е да поддържате връзка с доставчиците си, тъй като справянето с връщанията може да бъде по-сложно. 

От друга страна, когато работите с търговец на едро или доставчик, трябва сами да се справите с инвентара. Въпреки това ще бъде по-лесно да проследявате продуктите си и да извършвате проверки на качеството. Освен това има начини да намалите разходите си. 

Трябва също така  да се уверите, че имате ясна политика за връщане. Посочете колко дни са необходими на вашите клиенти, за да изпратят продуктите обратно и кога ще получат върнатите им. Би било полезно да включите кои продукти могат да бъдат върнати и как да ги изпратите обратно. 

5. Персонализирайте своя дизайн на онлайн бутиков уебсайт

Най-лесният начин да проектирате дизайна на уебсайта си е да използвате тема. Неща, на които трябва да обърнете внимание, когато търсите тема за електронна търговия: 

· Удобство за потребителя – посетителите трябва да могат лесно да навигират в магазина ви, за да могат да направят незабавна покупка.

· Трябва да е отзивчив – мобилните потребители представляват половината от интернет трафика. Следователно вашият магазин трябва да може да обслужва и мобилни посетители.

· Тя трябва да отразява вашата марка – изберете тема, която е в съответствие с дизайна на вашата марка. Или изберете тема, която има персонализирани настройки за външен вид, така че да можете да редактирате темата, както желаете. 

6. Рекламирайте своя нов онлайн бутик за макси мода

Следващото е да обявите вашия онлайн бутиков сайт на всички. Два от многото канали, които можете да използвате, за да рекламирате бизнеса си, са социалните медии и платената реклама. 

6.1. Социална медия

Социалните медийни мрежи допринесоха значително за маркетинга на модната индустрия. Определено трябва да се възползвате от тези платформи за свой собствен бутик. Създавайте съдържание в социалните медии. Има много начини, по които можете да рекламирате своя бутик чрез съдържание в социалните медии. Това, което можете да направите е: 

· Публикувайте снимки на вашите продукти

· Вижте положителни отзиви от клиенти

· Публикувайте повторно снимки на клиенти, носещи вашите продукти

· Включете подходящи и актуални тагове, за да направите публикациите си по-откриваеми 

Ако искате да опитате инфлуенсър маркетинг, ето какво можете да направите: 

· Намерете хора, които отговарят на стила на вашия бутик – те ще са по-склонни да ви дадат положителни отзиви и да гарантират за вашата марка пред своите последователи.

· Работете с микроинфлуенсъри – те може да нямат най-голямата база от фенове, но високата им ангажираност на публиката може да доведе до по-високи проценти на реализация.

· Създайте програма за посланик на марката – това ще ви позволи да работите с тях по-дълго и ще ги накарате да популяризират вашата марка, когато пожелаете.

6.2. Платена реклама

Онлайн рекламата може да бъде малко трудна за разбиране от начинаещите. Въпреки това, когато се прави правилно, вашият бизнес може да стане изключително разпознаваем. 

7. Погрижете се за клиентите си

Един от начините да накарате клиентите си да се връщат е да предоставите отлично обслужване. В наши дни много хора предпочитат да имат положителен опит с компания онлайн . Това може да доведе до нови потребители в бъдеще. 

Ето няколко начина да подобрите обслужването на клиентите на вашия бутик: 

· Бъдете отзивчиви – изследванията показват, че навременните отговори са важна част от доброто клиентско изживяване. Уверете се, че сте включили известията си, така че да бъдете уведомявани всеки път, когато се свържете с вас чрез вашия уебсайт, имейл, социални медии и други канали.

· Предложете отстъпка – като безплатна доставка или купони за отстъпка.

· Предложете персонализиран пакет – това ще накара клиентите ви да се почувстват специални и ще допринесе за разпознаването на вашата марка.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *