От Стефани Рабинер, Findlaw.com

Решението дали да инвестирате във франчайз бизнес е трудно, което изисква голямо проучване. Франчайз бизнес плановете са създадени, за да ви привлекат и да ви продадат качествата на компанията, изграждайки картина за дългосрочни и високи приходи.
Но, само защото изглежда добре на повърхността, не означава, че инвестицията ще ви донесе достатъчно приходи – за вас и за франчайзодателя.
Ето защо е важно да предвидите развитието на бизнеса за франчайзинг и да четете между редовете на бизнес плана. Ето три ключови съвета, които може да вземете под внимание, ако планирате франчайз бизнес:

1. “Скритите” разходи. Най- голямата грешка, която хората правят при оценка на франчайзинга е да не отчитат всички разходи по стартирането на начинанието. Като допълнение към първоначалната такса, новите франчайзъри също може да се наложи да плащат за наем, техническо оборудване и инвентаризация на бизнеса, да получат лицензи, да сключат застраховки. Също така, може да се наложи да бъде платена специална цена за промоция на новото място от франчайз веригата.
В оценката трябва да бъде взето под внимание и евентуално забавяне на новия старт.  Обикновено са необходими няколко месеца или година за един бизнес, за да се позиционира на пазара и да започне да прави пари. В този смисъл трябва да бъдат предвидени средства за текущи разходи за периода на по- слаба печалба.
2. Пазари и маркетинг. Когато започвате да правите оценка на франчайз бизнеса, обърнете специално внимание на това какви разходи са заложени в бизнес плана за маркетинг и надмощие над конкуренцията. Докато някои компании могат да си позволят да разчитат  основно на репутацията си – това винаги е силна страната за франчайзинга – други трябва сериозно да маркетират продуктите или услугите си. Кой е отговорен за този маркетинг? И как ще работи?
Каква е връзката между маркетирането и пазарите. Кои компании са ви конкуренция? Ако се включите във франчайз бизнес в определена област, дали няма да се окажете в конкуренция с многобройни бизнеси, които предлагат същите услуги? Анализът на местната конкуренция е ключово за франчайзинг оценката.
3. Финанси. Колкото е важно да знаете какви ще бъдат бъдещите финанси за един франчайз бизнес, толкова важно е да знаете и каква е финансовата история на франчайзодателя. Проучете внимателно финансовото състояние на компанията, предлагаща франчайз, за да установите дали е рисков инвеститор. Фокусирайте се върху плановете за растеж, дали са стабилни и дали изобщо има такива планове.
Знанието е сила, затова се уверете във вашето, преди да направите голяма инвестиция.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *