Разрастването на електронната търговия е явление, на което всички ние сме свидетели през последните години. Влиянието ѝ може да бъде наблюдавано в множество области на търговията по целия свят, а България не прави изключение в този аспект. Предварителни данни на Българската екомерс асоциация (БЕА) за 2021 г. сочат, че онлайн продажбите у нас ще отчетат двуцифрен ръст, достигайки 2,4 млрд. лева. 

Съвременният потребител измества търсенето си от физически магазини към онлайн такива. Той е привлечен от удобството, което този модел на пазаруване предлага – може да разглежда необезпокояван виртуални витрини със стоки, от които има нужда; да купува само с няколко клика на смартфона и/или лаптопа си; да получи стоката си в удобно за него време до вратата си. 

Това налага промени и в поведението на търговския бизнес. В резултат на пандемията, а и на световните пазарни процеси, малки и големи магазини насочиха вниманието си към интернет. Бизнеси, за които доскоро онлайн търговията бе лукс, днес продават успешно в интернет.

И докато за мнозина предприемачи е-търговията стана неразделна част от съществуването и чисто технически успяха да се справят с миграцията си към интернет, днес на преден план излиза друг въпрос – как да изляза на големия онлайн пазар? 

Големият онлайн пазар – водещата цел за бизнеси в различни области

Електронната търговия предполага печеливш растеж за всеки бизнес. Тя предлага достъп до хиляди, а в международен план – милиони потенциални клиенти, на които може да се продава. От друга страна, същият намалява разходите за обслужване на онлайн потребителите. Правилното използване на този мощен търговски инструмент е изключително важно за B2C и B2B търговията.

Онлайн търговията дава множество предимства и за търговци, и за клиенти. 

Потребителите пазаруват онлайн заради голямото разнообразие от стоки и услуги, които могат да получат с няколко клика на смартфона и/или компютъра си. Не е нужно да нарушават комфорта си, тъй като стоките, поръчани онлайн, идват в удобно за тях време и място.

ИТ инфраструктурата и интернет дава възможност за развитие на успешна търговска дейност на бизнеса. Със сравнително достъпна инвестиция днес всеки търговец би могъл да стартира собствен онлайн магазин, който да управлява лесно и удобно.

Това са все предпоставки за стремеж към големия онлайн пазар от бизнеси, позиционирани в много и различни области на потребление.

Интеграция с маркетплейс платформи – пътят на малкия бизнес към големия онлайн пазар 

Създаването на собствен онлайн магазин е само първата крачка към превземането на големия онлайн пазар. За да бъде успешен, бизнесът има нужда от редица подобрения, с които да разшири клиентската си аудитория. Интеграцията с маркетплейс платформи се нарежда сред най-важните. Доколко този процес ще бъде безпроблемен и бърз зависи преди всичко от ИТ инфраструктурата и функционалностите на платформата, която търговецът използва. 

Тенденцията е съвременните платформи за електронна търговия да предоставят различни възможности за интеграция като например изграждането на интернет магазин с OLX интеграция

Как интеграцията на магазина с маркетплейс платформа работи в посока разширяване на пазара?

Интеграцията работи успешно в посока разширяване на пазара в няколко ключови аспекта.  

Ниво над конкуренцията

В процес на непрекъснато нарастващ онлайн пазар конкуренцията става все по-силна. Малцина бизнеси могат да предложат уникален за пазара продукт. По тази причина те следва да търсят други начини, за да достигнат до по-широка група от потенциални клиенти. Сред тях се откроява интеграцията на онлайн магазина с големи маркетплейс платформи, в които бизнесът да предлага своите продукти.

По-голяма аудитория

Освен посредством онлайн магазин, съвременният потребител пазарува и по други начини – чрез социални мрежи, популярни маркетплейс платформи, сайтове за обяви. Изнасяйки продажбите си в маркетплейс платформи, паралелно с основен интернет магазин, търговецът достига до значително по-голяма аудитория. Същата трудно би могла бъде достигната само с възможностите на онлайн магазина. 

По-бързо и с по-малко средства

Промотирането на даден бранд е свързано с усилия, време и средства. Същите могат да бъдат спестени посредством интеграцията на магазина с популярна маркетплейс платформа. Освен възможност за достигане до широка аудитория и повече продажби, платформите от този тип спестяват време и пари за утвърждаването на марката. 

Подобряване на SEO

SEO е сред най-важните компоненти на онлайн магазините. Оптимизацията е дълъг и продължителен процес, свързан с широк набор от задачи. Едно е сигурно – за да спечелят вниманието на клиента, предложенията на бизнеса трябва да заемат водещи позиции при търсене. Маркетплейс платформи като OLX и други спомагат за експозицията на онлайн магазина и неговите стоки. Този тип платформи генерират голям потребителски трафик, а това има водещо значение за SEO.

Шанс за международна продажба

Маркетплейс платформите дават шанс продуктите на бизнеса да достигнат до международните пазари. OLX като глобална платформа за електронна търговия не прави изключение в това отношение. Наред с потребителите на национално ниво магазинът получава шанс да продава на милиони клиенти, локализирани извън страната. Всичко това с една интеграция с маркетплейс платформа.

Използване на съществуваща инфраструктура

Интеграцията с маркетплейс позволява използването на функционална инфраструктура, за която търговецът не заплаща допълнително. Практически, всеки продаващ може да се възползва от възможностите на маркетплейса, а интеграцията между онлайн магазина и платформата прави този процес още по-лесен. Платформите от този тип предлагат възможност за промотиране на обявите. Те се заплащат допълнително по желание на търговеца. 

Бърза и лесна доставка

Друго ключово предимство на интеграцията между интернет магазина и маркетплейс платформата представлява възможността за безпроблемното управление на доставките към клиента. OLX предоставя възможност за доставка с куриер при ползване на определена отстъпка, а свързаността между е-магазина и платформата улеснява синхронизацията между двата канала. 

Интернет магазин с маркетплейс интеграция – възможност за всеки

Интегрирането на магазин за електронна търговия с външен маркетплейс доставчик е чудесен вариант както за малки, така и за големи търговци. За да бъде цялостният процес по продажбите ефективен, е важно да заложите на платформа за е-търговия, която предоставя тази възможност.

От друга страна, следва да се доверите на утвърден маркетплейс доставчик. Освен OLX портала, у нас все повече интерес има към Facebook Marketplace, еМаг маркетплейс и други. 

Всеки собственик на бизнес следва да търси оптимални варианти, с които да популяризира своя бранд и предлаганите от него продукти. Интеграцията с различни маркетплейс канали е един от най-добрите начини това да стане бързо, лесно, удобно и без допълнителна инвестиция. 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *