НЕ ПРОПУСКАЙ
11 апр. 2025, пт

Как 3D принтирането помага на бизнеса?

Както добре знаем, технологиите ни завладяват все повече и повече. Както живота, така и бизнеса е засегнат от новите тенденции – вече не можем да си представим ежедневието без помощта на технологиите. Tенденцията на 3D принтирането се наложи  в световен мащаб преди няколко години, а напоследък и у нас. 

3D принтирането позволява да превърнете вашите модели и идеи в реални физически обекти. Все повече компании предпочитат да създават своите прототипи или да представят своите идеи с 3D принтер. 

Големите компании като Coca-Cola, Toyota, Ford и Nike от няколко години използват иновативната технология за прототипи, продукти и различни маркетинг активности. 

Чрез 3D принтирането компаниите могат да оптимизират процеса на работа и да намалят разходи. Едни от първите „фенове” на иновативната техника са организациите от самолетостроенето. „Боинг” например са произвели повече от 20 000 3D принтирани части за 10 различни вида военни и пътнически самолета. 

Компанията Ford разкрива, че през 2015 г. за модела Ford Mustang покритията на повечето части са направени чрез 3D принтиране. Според официалния сайт на компанията, производството на тези части струва около 500 000$ и продължава около 4 месеца, докато чрез иновацията на 3D принтирането същият процес е на стойност около 3000$  и отнема 4 дни. 

Coca–Cola както винаги се откроява с иновативните си маркетинг активности. За представянето на малката бутилка на напиткaта в Израел са използвали именно 3D принтирането като отправна точка. Coca – Cola предоставила на клиентите си мобилна апликация, в която да направят свои дигитални (тамагочи) версии. Победителите са получили възможността да посетят производствента база и да превърнат своите тамагочи версии в мащабиран модел с помощта на иновативната технология на 3D принтирането.

Съществуват наистина големи предимства за всеки един бизнес. Нужно е единствено желание и въображение. Като цяло бизнеса разполага с неограничени възможности в това отношение, от които може да се възползва – прототипирането е една от тях. То помага за изготвяне на перфектна заготовка за мащабно производство. Обикновено ръчно направените прототипи изискват повече средства и време, докато 3D принтирането дава свобода на въображението, a усложняването на дизайна не води до допълнителни разходи. Освен това 3D иновацията предоставя възможност за персонализиране на вашите продукти. Това е начина, чрез който да се откроите от своите конкуренти и да дадете повече на аудиторията.

В България и Източна Европа, един от водещите доставчици на 3D обородудване е компанията B2N, която е и официален представител на лидери в 3D индустрията като Ultimaker, Blueprinter, Zortrax, Artec Group, Mcor Technologies и други. С развитието на дейността, компанията е създала и работилница за 3D принтиране и прототипиране, която до този момент успява да изпълни всички нестандартни проекти, които са постъпили. Собственикът на компанията Боян Пехливанов споделя, че „…най-често от услугите на работилницата се възползват дизайнери, инженери и иноватори, които имат нужда  от прецизна изработка и качествени материали.” 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *