За пръв път в България специално проучване ще изследва поведението на потребителите в интернет. Анализът (E-Consumers report) ще се появи в края на месец ноември и ще покаже до каква степен онлайн средата и социалните мрежи определят поведението на потребителите у нас. Националното представително изследване е създадено от комуникационната група All Channels Communication и в частност дигиталния отдел на компанията All Channels | Digital съвместно с агенцията за маркетингови проучвания „Ноема“.
E-Consumers report ще бъде първия по рода си експертен анализ, който не само ще изнесе количествени данни, но и ще покаже до каква степен дигиталната среда у нас създава потребители, как българите взимат решения за покупка и как споделят и обменят информация в интернет. Информация за проучването ще бъде поместена на специално създадения интернет сайт www.e-consumers.bg. Темите, застъпени в изследването, ще покажат по какъв начин онлайн поведението и нагласите на хората в страната влияят на бизнеса и как те могат да бъдат използвани и канализирани от страна на маркетинг специалистите у нас.
„С навлизането на дигиталните технологии се роди един напълно нов свят и голяма част от потребителите „живеят“ в него. Този свят има нови правила и моделира определено поведение, като това често е неразбираемо за хората извън този дигитален свят. Хората в дигиталния свят не са задължително млади. Предварителните данни сочат, че 1 от всеки 5 българи над 50 години например редовно сърфират в интернет. Нашата цел е да анализираме защо това е така и как комуникационните специалисти могат да използват това знание, за да изграждат марките си спрямо нагласите и нуждите на самите потребители – и всичко това специално за България“, коментира Александър Дурчев, главен изпълнителен директор на All Channels Communication.
Резултатите от проучването ще покажат не само значението на дигиталната среда за потребителското поведението на хората у нас, но и ще извлекат конкретни резултати и тенденции за развитие. Проучването ще се осъществява на всеки шест месеца. По този начин ще могат да бъдат набелязвани посоки за развитие на онлайн средата специално за България, уточниха от All Channels Communication.
„Чрез E-Consumers report искаме да покажем уникалността на потребителските нагласи на българите. Първоначалните изводи сочат, че хората в България определят поведението си към дадена марка като продължение на онлайн връзката си с нея. Резултатите в него потвърждават световната тенденция за това, че интернет средата силно влияе на поведението и нагласите на потребителите, но как точно това се случва в България ще покаже анализът, който подготвяме“, добави Александър Дурчев.